Sara
Routarinne
Professor, Department of Teacher Education (Turku)
PhD, Professor
Areas of expertise
Language and literature education (Finnish)
Finnish language
Conversation Analysis
Discourse Analysis
Literacy
Biography
Please, find my earlier career here: https://tuhat.helsinki.fi/portal/fi/persons/sara-routarinne(06ad170a-eda3-43ce-b820-ec3cbf72afc8).html
Research
classroom interaction; Finnish language education; Conversation Analysis; Content Analysis; Interactional linguistics
Publications
Lukutuuli puhaltaa iloa, intoa ja asiantuntijuutta kuntien lukutaitostrategioihin! – Ilmoittautuminen nyt auki (2024)
Kas!-blogi
(E1 Yleistajuinen blogikirjoitus )
Orientations for co-constructing a positive climate for diversity in teaching and learning (2024)
(A3 Vertaisarvioitu kirjan tai muun kokoomateoksen osa)Leikillinen kosketus: Kiusoittelua, flirttailua ja kiusan uhkaa (2023)
(Vertaisarvioitu artikkeli kokoomateoksessa (A3))Participatory roles adopted by elementary students when writing collaboratively in environmental and social studies classrooms (2023)
Journal of Writing Research
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Lukupiireistä motivaatiota lukuharrastukseen alakoulussa (2023)
(Vertaisarvioitu artikkeli kokoomateoksessa (A3))“Don't touch”: Negotiating the boundaries of acceptable touching in classrooms (2023)
Learning, Culture and Social Interaction
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Ohjaileva kosketus: Huomion suuntaaminen pedagogiseen toimintaan (2023)
(Vertaisarvioitu artikkeli kokoomateoksessa (A3))Developing writing across and in school subjects: Introduction to special issue (2023)
Journal of Writing Research
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Tavoittaako ainedidaktinen tutkimus opettajat? (2023)
Ainedidaktiikka
(Kirjoitus tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (B1))
Ympäristöopin ja historian yhteiskirjoittaminen alakoulussa (2023)
Kieli, Koulutus Ja Yhteiskunta
(Artikkeli ammattilehdessä tai kirjoitus ammatillisessa blogissa (D1))