Sara
Routarinne
Professor, Department of Teacher Education (Turku)
PhD, Professor
Areas of expertise
Language and literature education (Finnish)
Finnish language
Conversation Analysis
Discourse Analysis
Literacy
Biography
Please, find my earlier career here: https://tuhat.helsinki.fi/portal/fi/persons/sara-routarinne(06ad170a-eda3-43ce-b820-ec3cbf72afc8).html
Research
classroom interaction; Finnish language education; Conversation Analysis; Content Analysis; Interactional linguistics
Publications
Participatory roles adopted by elementary students when writing collaboratively in environmental and social studies classrooms (2023)
Journal of Writing Research
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
“Don't touch”: Negotiating the boundaries of acceptable touching in classrooms (2023)
Learning, Culture and Social Interaction
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Ohjaileva kosketus: Huomion suuntaaminen pedagogiseen toimintaan (2023)
(Vertaisarvioitu artikkeli kokoomateoksessa (A3))Developing writing across and in school subjects: Introduction to special issue (2023)
Journal of Writing Research
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Ympäristöopin ja historian yhteiskirjoittaminen alakoulussa (2023)
Kieli, Koulutus Ja Yhteiskunta
(Artikkeli ammattilehdessä tai kirjoitus ammatillisessa blogissa (D1))
Lapsi tarvitsee lukemista myös lomalla (2023)
Turun Sanomat
(Yleistajuinen artikkeli tai blogikirjoitus (E1))
Leikillinen kosketus: Kiusoittelua, flirttailua ja kiusan uhkaa (2023)
(Vertaisarvioitu artikkeli kokoomateoksessa (A3))Ainedidaktiikka ajassa: Laajenevat oppimisympäristöt ja eri-ikäiset oppijat (2022)
(Toimitustyö tieteelliselle lehdelle, kokoomateokselle tai konferenssijulkaisulle (C2))Opiskelijoiden kieliopilliset päättelystrategiat subjektin ja objektin tunnistamisessa (2022)
Virittäjä
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Quality content teaching for multilingual students: An international examination of excellence in instructional practices in four countries (2022)
Teaching and Teacher Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))