Sara
Routarinne
professori, opettajankoulutuslaitos (Turku)
PhD, Professor
Asiantuntijuusalueet
äidinkielen ja kirjallisuuden didaktiikka
suomen kieli
keskustelunanalyysi
tekstianalyysi
monilukutaito
Biografia
Aiempia akateemisia aktiviteetteja ja julkaisuja: https://tuhat.helsinki.fi/portal/fi/persons/sara-routarinne(06ad170a-eda3-43ce-b820-ec3cbf72afc8).html
Julkaisut
Ympäristöopin ja historian yhteiskirjoittaminen alakoulussa (2023)
Kieli, Koulutus Ja Yhteiskunta
(Artikkeli ammattilehdessä tai kirjoitus ammatillisessa blogissa (D1))
Opiskelijoiden kieliopilliset päättelystrategiat subjektin ja objektin tunnistamisessa (2022)
Virittäjä
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Quality content teaching for multilingual students: An international examination of excellence in instructional practices in four countries (2022)
Teaching and Teacher Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Johtava mentalisaation tutkija vieraana Oppiminen vuorovaikutuksessa -seminaarissa (2022)
Kas!-blogi
(Yleistajuinen artikkeli tai blogikirjoitus (E1))
Kynä luokkahuoneen vuorovaikutuksessa : Yhteiseen tekstin tuottamiseen orientoituminen 5.-luokkalaisten ympäristöopin tunnilla (2022)
(Vertaisarvioitu artikkeli kokoomateoksessa (A3))Ainedidaktiikka ajassa: Laajenevat oppimisympäristöt ja eri-ikäiset oppijat (2022)
(Toimitustyö tieteelliselle lehdelle, kokoomateokselle tai konferenssijulkaisulle (C2))Finnish Teachers’ Beliefs About Students' Home Language Use (2021)
Critical Multilingualism Studies
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Developing Requests in Multilingual Classroom Interaction: A Case of Second Language Development in Middle Childhood (2021)
Applied Linguistics
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Viidesluokkalaisten Eurooppa. Oppilaiden ajatuskartat ja niiden laatimisen prosessi ympäristöopin tunnilla (2021)
(Vertaisarvioitu artikkeli kokoomateoksessa (A3))Monilukutaitoa oppikirjan äärellä: Miten alakoulun oppilaat monilukevat ympäristöopin oppikirja-aukeamaa? (2020)
Ainedidaktiikka
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))