Sara
Routarinne
professori, opettajankoulutuslaitos (Turku)
PhD, Professor
Linkit
Asiantuntijuusalueet
äidinkielen ja kirjallisuuden didaktiikka
suomen kieli
keskustelunanalyysi
tekstianalyysi
monilukutaito
Biografia
Aiempia akateemisia aktiviteetteja ja julkaisuja: https://tuhat.helsinki.fi/portal/fi/persons/sara-routarinne(06ad170a-eda3-43ce-b820-ec3cbf72afc8).html
Julkaisut
Lukutuuli puhaltaa iloa, intoa ja asiantuntijuutta kuntien lukutaitostrategioihin! – Ilmoittautuminen nyt auki (2024)
Kas!-blogi
(E1 Yleistajuinen blogikirjoitus )
Orientations for co-constructing a positive climate for diversity in teaching and learning (2024)
(A3 Vertaisarvioitu kirjan tai muun kokoomateoksen osa)Participatory roles adopted by elementary students when writing collaboratively in environmental and social studies classrooms (2023)
Journal of Writing Research
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Lukupiireistä motivaatiota lukuharrastukseen alakoulussa (2023)
(Vertaisarvioitu artikkeli kokoomateoksessa (A3))“Don't touch”: Negotiating the boundaries of acceptable touching in classrooms (2023)
Learning, Culture and Social Interaction
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Ohjaileva kosketus: Huomion suuntaaminen pedagogiseen toimintaan (2023)
(Vertaisarvioitu artikkeli kokoomateoksessa (A3))Developing writing across and in school subjects: Introduction to special issue (2023)
Journal of Writing Research
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Tavoittaako ainedidaktinen tutkimus opettajat? (2023)
Ainedidaktiikka
(Kirjoitus tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (B1))
Ympäristöopin ja historian yhteiskirjoittaminen alakoulussa (2023)
Kieli, Koulutus Ja Yhteiskunta
(Artikkeli ammattilehdessä tai kirjoitus ammatillisessa blogissa (D1))
Ainedidaktiikan monimuotoisuus näkyy terminologian kirjossa (2023)
Ainedidaktiikka
(B1 Vertaisarvioimaton kirjoitus tieteellisessä lehdessä )