Tuike
Iiskala
University Research Fellow, Department of Teacher Education (Turku)
PhD
Links
Areas of expertise
metacognition
socially shared metacognitive regulation
learning process
Publications
Yhteiseksi tavoitteeksi yliopisto-opiskelijoiden opintoihin kiinnittyminen (2025)
Kas!-blogi
(E1 Yleistajuinen blogikirjoitus )
Metacognitive regulation: emergence, focus, and function in interprofessional collaborative learning (2025)
Advances in Health Sciences Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Asemoituminen ja ammatillinen toimijuus kouluyhteisön johtamisessa : Tarinalinjat perusopetuksen rehtorien kertomuksissa (2025)
Tarinalinjat perusopetuksen rehtorien kertomuksissa
Aikuiskasvatus
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Luokanopettajien positioituminen tiedelukutaitoprojektissa: Havaittujen tarjoumien ja toimijuuden merkitys (2025)
Kasvatus : Suomen kasvatustieteellinen aikakauskirja
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Spontaneous Scientific Argumentation and Socially Shared Metacognitive Regulation of High- and Low-Performing Small Groups in Virtual Collaborative Science Learning (2025)
Journal of Research in Science Teaching
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Research-Based Teacher Education : A Finnish Perspective (2024)
(A3 Vertaisarvioitu kirjan tai muun kokoomateoksen osa)Epistemic agency in student teachers’ engagement with research skills (2023)
Teaching in Higher Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Lukupiireistä motivaatiota lukuharrastukseen alakoulussa (2023)
(Vertaisarvioitu artikkeli kokoomateoksessa (A3))Rehtorien toimijuus johtamisen tavoitteissa ja käytännöissä (2023)
Hallinnon Tutkimus
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Content Learning in an Interprofessional Environment for Health and Social Care Students: The Role of Learning Activities and Group Work Appraisals (2023)
Education Sciences
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )