Lydia
Laninga-Wijnen
Senior Research Fellow, INVEST Research Flagship Centre
Contact
Links
Publications
Do Adolescents Adopt the Prosocial Behaviors of the Classmates They Like? A Social Network Analysis on Prosocial Contagion (2024)
Journal of Youth and Adolescence
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Parents on the Sidelines : The Role of Parental Directing in Chinese Adolescents’ Friendship Dynamics Related to Academic Achievement, Aggression, and Prosocial Behavior (2024)
Journal of Early Adolescence
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
How peer status and ability track shape behavioral disengagement over the transition from primary to secondary school (2024)
Journal of Research on Adolescence
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
A New School, a Fresh Start? Change and Stability in Peer Relationships and Academic Performance in the Transition from Primary to Secondary School (2024)
Journal of Youth and Adolescence
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Does having vulnerable friends help vulnerable youth? The co-evolution of friendships, victimization, and depressive symptoms in Chinese adolescents' social networks (2023)
Child Development
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Development and Validation of the Adolescent Defending Behaviors Questionnaire Among Chinese Early Adolescents (2023)
Assessment
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Peer Similarity in Adolescent Social Networks: Types of Selection and Influence, and Factors Contributing to Openness to Peer Influence (2023)
(Kirjan tai muun kokoomateoksen osa (B2))The Growth of Longitudinal Social Network Analysis: A Review of the Key Datasets and Topics in Research on Child and Adolescent Development (2023)
( B2 Vertaisarvioimaton kirjan tai muun kokoomateoksen osa)The development of adolescents' loneliness during the COVID-19 pandemic: The role of peer status and contact with friends (2023)
PLoS ONE
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Does defending affect adolescents' peer status, or vice versa? Testing the moderating effects of empathy, gender, and anti-bullying norms (2023)
Journal of Research on Adolescence
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))