Lydia
Laninga-Wijnen
erikoistutkija Sr., INVEST tutkimuskeskus ja lippulaiva
Ota yhteyttä
Linkit
Julkaisut
Does the classroom context moderate the effects of internalizing problems and peer status on peer victimization? Testing a vulnerability-by-context model (2025)
International Journal of Behavioral Development
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Ecological Momentary Assessment of Targeted Interventions Addressing Bullying: What Are the Benefits? (2025)
(A3 Vertaisarvioitu kirjan tai muun kokoomateoksen osa)Do Targeted Interventions Diminish Victimization? Testing the Short- and Longer-term Effectiveness of Condemning, Empathy-Raising, and Combined Approaches (2025)
Journal of Youth and Adolescence
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Longitudinal associations of depressive symptoms in father-mother-child triads: A cross-lagged panel network analysis (2025)
Journal of Affective Disorders
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Feeling better now? Being defended diminishes daily mood problems and self-blame in victims of bullying (2024)
British Journal of Educational Psychology
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
How peer status and ability track shape behavioral disengagement over the transition from primary to secondary school (2024)
Journal of Research on Adolescence
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
A New School, a Fresh Start? Change and Stability in Peer Relationships and Academic Performance in the Transition from Primary to Secondary School (2024)
Journal of Youth and Adolescence
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
The Dominance of Liking: Uncovering Dyadic and Reputational Effects of Peer and Perceived Teacher Likes and Dislikes on Friendship Dynamics Among Chinese Adolescents (2024)
Journal of Youth and Adolescence
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Feeling better now? Being defended diminishes daily mood problems and self‐blame in victims of bullying (2024)
British Journal of Educational Psychology
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Do Adolescents Adopt the Prosocial Behaviors of the Classmates They Like? A Social Network Analysis on Prosocial Contagion (2024)
Journal of Youth and Adolescence
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )