EduGrow Research Seminar starts the Spring Day on Education on Thursday March 28, 2019. The Spring Day continues with an Alumni Afternoon. Both events are open to everyone, welcome!
The theme of this year's EduGrow research seminar is "What after Digital Leap?" (discussion will be mainly in Finnish).
EduGrow Research Seminar
on Thursday March 28, 2019 at 9.15–15.30
9.15–11.00 |
Opening words, dean Marja Vauras, EDU1 Panel discussion: What After Digital Leap? (short introductions in English, Panelists: Instructions for thematic groups |
11.00–12.00 | Lunch (on participant's own expense) |
12.00–13.30 |
Thematic Groups: Session A A1 Oppimisen monenlaiset ympäristöt |
13.30-14.00 | Coffee service in the lobby of the 2nd and 3rd floor |
14.00–15.30 |
Thematic Groups: Session B B1 Opettaminen ja digitaalisuus koulussa |
The afternoon continues with a meeting for Alumni at 15:30
Alumni Afternoon
Edu1 and 1st and 2nd floor lobby (presentations in EDU1 are in Finnish)
15.30 | Music |
16:00-16:30 | Ajankohtaista eduskunnasta: Lasten, nuorten ja koulutuksen tulevaisuus? Kansanedustaja, sivistys- ja lakivaliokuntien jäsen Eeva-Johanna Eloranta |
16:30 | Kansallisen Lapsistrategian vaikuttajanaisten terveisiä Mukana mm. Lapsistrategian projektipäällikkö Marianne Heikkilä |
16:45 |
Meet & greet, Educariumin 1st and 2nd floor lobby Student organisations, teacher training schools, specialisation programmes, trade unions and alumni network present their work and answer to your questions. You can buy University of Turku products like T-shirts and mugs (only cash) Snacks will be served in the main lobby. The evening continues at the restaurant PiccuMaccia. |
> Educarium map
Thematic Groups
At 12.00-13.30 Session A
A1 Oppimisen monenlaiset ympäristöt Edu360
Puheenjohtaja Piia Seppänen
Hanna Niinistö (peruuttanut)
Ympäristön merkitys oppimisessa
Sonia Lempinen
Valtio koulutuksen kaupallisissa organisaatioissa
Hanna-Riitta Ståhl
Sosiaalisen ja emotionaalisen yksinäisyyden kehityspolut yläkoulun aikana ja niiden yhteys nuorten sosiaalisiin tavoitteisiin
A2 Research on expertise and professional learning Edu361
Puheenjohtaja/Chair Mirjamaija Mikkilä-Erdmann
Maikki Pouta
Student teacher’s and experience teacher’s professional vision of student´s rational number understanding
Marko Lähteenmäki, Anni Holmström
Looking for potential: How student selection predicts student teachers’ achievement?
Marise Lehto
Learning to construct a second-language and accommodate it to a professional identity in the multilingual workplace
A3 Language and Learning in Different Contexts Edu341
Puheenjohtaja/Chair Sara Routarinne
Janne Lepola
Vocabulary, metacognitive knowledge and task orientation as predictors of narrative picture book comprehension: From preschool to grade 3
Miira Häkkinen
The Language Education for Working-age Migrants in Finland and Germany - Towards Conclusions
Nonmanut Pongsakdi
What is real, and to whom, in realistic mathematical word problems?
A4 Mathematics Education Edu359
Puheenjohtaja/Chair Tomi Kärki
Jake McMullen
Spontaneous focusing on quantitative relations predicts adaptive rational number knowledge
Hamukwaya Shemunyenge Taleiko
Mathematics education
Ciğdem Haser
Preservice Mathematics Teachers' Beliefs through Metaphors
A5 Opetuksen pedagogisia ratkaisuja Edu358
Puheenjohtaja Kristiina Heikkilä
Anu Tuominen
Lukusuoramallin ja pinta-alamallin yhtäaikainen hyödyntäminen murtolukujen opetuksessa
Kaisa Korpinen
Kieliä tanssien - Tanssin integrointi varhennettuun kieltenopetukseen
Mari Lehmuskallio
Yläkoulun liikunnanopettajien kokemuksia ja näkemyksiä koulupäivien liikunnallistamisesta
At 14-15.30 Session B
B1 Opettaminen ja digitaalisuus koulussa Edu360
Puheenjohtaja Marjaana Veermans
Jenni Airola
Ohjelmoinnillisen ajattelun ja tieteellisen päättelyn opettaminen peruskoulussa: kirjallisuuskatsaus
Tomi Kärki
NanoRoboMath-pelillä adaptiivisuutta rationaalilukujen ymmärtämiseen
Noora Nieminen
Opettajan asiantuntijuus uusien haasteiden edessä; miten voin hyödyntää omaa kryptografian asiantuntijuuttani opettajan työssä
B2 Kielitietoisuus ja maahanmuuttajuus Edu361
Puheenjohtaja Jenni Alisaari
Johanna Kortessalo-Ainasoja
Akkulturaatio ja liittymisen lait - Amerikan suomalaisen siirtolaisyhteisön akkulturaatio vuosina 1908 - 1923 Yhdysvalloissa
Elisa Repo, Niina Kekki, Leena Heikkola, Heli Vigren, Jenni Alisaari, Tarja-Riitta Hurme, OKL
Kohti kielitietoisia käytänteitä. Kyselytutkimus aineenopettajaopiskelijoiden kielenoppimis- ja monikielisyyskäsityksistä opettajan pedagogisten opintojen alkuvaiheessa
B3 Erityistä pedagogiikkaa Edu341
Puheenjohtaja Päivi Pihlaja
Aino Verkama
Kuvatarinan ymmärtämisen kehittyminen tehostetun satuintervention aikana
Matti Mako
Inkluusio osana Ketju-lehden toimituspolitiikkaa
Miika Vuori
”Syntymäkuukauden yhteys ADHD-lääkehoitoon alakouluikäisillä lapsilla - suomalainen rekisteritutkimus”
B4 University Education Edu359 Peruutettu
Puheenjohtaja/Chair Hanna Nori
Kim Jae Hee
Informal Learning of U.S. College Students Living in a Co-Op
B5 Mathematical Learning Edu358
Puheenjohtaja/Chair Minna Hannula-Sormunen
Saku Määttä
Enhancing student’s spontaneous focusing on multiplicative relations
Brezovszky Boglarka
Operationalizing mathematical learning outcomes in a game-based learning environment
Ciğdem Haser
Key Experiences in Becoming Independent Mathematics Education Researcher
B6 Kokemuksia kouluympäristössä Edu244a
Puheenjohtaja Anne Laiho
Serja Turunen
Koululaiset taidemusiikin kokijoina
Teija Koskela, Sari Yrjänäinen, Hanna-Maija Sinkkonen
PIQ - kyselyn kokeilu suomalaisessa perusopetuksessa (Koskela, Sinkkonen & Yrjänäinen)
B7 Playing and Learning in Digital Environments Edu244b
Puheenjohtaja/Chair Erno Lehtinen
Diana-Elena Gratie
Playing profiles in a mathematics game based on eye movement and game log data
EN Norbert Erdmann
Learning with the Internet - how do six-graders search for Information and write synthesis from multiple sources?
Phuong Bui
Understanding Student’s Game Experiences throughout the Developmental Process of the Number Navigation Game
B8 POSTERIT Edu357a
Puheenjohtaja/Chair Marja Vauras
Marita Neitola
RINNALLA - Taide- ja kerrontalähtöinen mentoritoiminta lasten sosiaalisemotionaalisten taitojen oppimisen tukijana varhaiskasvatuksessa
Thang Nguyen
OpenDigi - Yhteisöllisesti suunniteltua teknologian käyttöä opetuksessa
Iida Kiesi, Nina Nivanaho
Suomalainen koulutusalan yrityskiihdyttämö, xEdu, lokaalissa ja globaalissa kontekstissa
Mervi Lahtomaa
“Towards New Normal” University financing in the views of academic leaders and financing institutions in Finland
Ulpukka Isopahkala-Bouret
Korkeakoulutettujen työllistettävyys ja sosiaalinen positioituminen työmarkkinoilla (HighEmploy) -projekti
Pihanperä, M., Yang, W., Melasalmi, A., Sorariutta, A. & Silvén, M.
Osaamisen yhteisloikka - Pedagogista ammattitaitoa lastentarhanopettajien koulutuksen ja työelämän uudistuvalla yhteistyöllä.
Osaamisen yhteisloikka -hankkeen yhteistyöverkosto Turun yliopisto (OKL) ja Jyväskylän yliopisto (KTL).