Kirjasto 2121 -paneeli tähyilee Turun yliopiston kirjaston seuraavaan satavuotiskauteen

04.05.2021

Turun yliopiston kirjasto jatkaa 100-vuotisjuhlavuotensa viettoa järjestämällä paneelikeskustelun kirjaston tulevaisuudesta. Maanantaina 24.5. klo 13.00-15.00 yliopiston kirjaston käyttäjien, kirjastoalan koulutuksen ja kirjastojen edustajat kokoontuvat keskustelemaan otsikolla Kirjasto 2121 - Turun yliopiston kirjaston seuraavat sata vuotta. Tapahtuma järjestetään etäyhteydellä.

Millaisia aineistoja on tulevaisuuden tieteellisissä kirjastoissa ja mikä on kirjastotilan merkitys? Jos kirjastoa ei sadan vuoden päästä olisi, millainen maailma olisi silloin? Muun muassa näitä kysymyksiä pohtivat juhlapaneelin osallistujat, tutkija ja tohtorikoulutettava Saija Inkeroinen Turun yliopistosta, Turun yliopiston ylioppilaskunnan puheenjohtaja Aliisa Wahlsten, lehtori Ritva Hyttinen Turun ammattikorkeakoulusta, tietoasiantuntija Pia Backman Åbo Akademin kirjastosta sekä informaatikko Tanja Vienonen Turun yliopiston kirjastosta.

Keskustelun aluksi osallistujat esittävät omat puheenvuoronsa, ja ennen loppuyhteenvetoa ovat yleisön kommentit ja kysymykset tervetulleita. Paneelin vetäjänä toimii Turun yliopiston kirjaston palvelupäällikkö Ludvig Forsman, ja tilaisuuden avaa kirjastonjohtaja Ulla Nygren.

Ilmoittaudu tapahtumaan torstaihin 20.5. mennessä tapahtumien hallintajärjestelmä Konstassa.

Lisätietoja: kirjasto@utu.fi

Luotu 04.05.2021 | Muokattu 04.05.2021