Ohje työpaikkahakemuksen jättämiseen eRekry-järjestelmässä

Täältä löydät ohjeita rekrytointijärjestelmän käyttöön sekä vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin.

Olen uusi työnhakija

Sähköiseen eRekry-järjestelmään ei tarvita erillistä rekisteröitymistä. Hakemus avoinna olevaan tehtävään tehdään täyttämällä hakemus ja liittämällä siihen tarvittavat liitteet.

Hakemuslomaketta pääsee täyttämään Hae tähän työpaikkaan-linkeistä, jotka löytyvät hakuilmoituksen ylä- ja alaosista.

Hakijan tulee täyttää tehtävän luonteesta riippuen seuraavat välilehdet:

• Perustiedot
  • Koulutus
  • Kielitaito
  • Työkokemus
  • Muut tehtäväkohtaiset tiedot ja lisätiedot
  • Liitteet

*Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia. Henkilötiedot tulee täyttää huolellisesti. Hakemus voidaan lähettää keskeneräisenä ja palata täydentämään sitä myöhemmin. Hakemus lähetetään Lähetä hakemus -painiketta painamalla. Kaikki *tähdellä merkityt kentät on kuitenkin ensin täytettävä.

Sähköpostiosoitteeksi tulee antaa henkilökohtainen sähköpostiosoite. Rekrytointijärjestelmästä ja yliopistolta lähetetään viestit ko. sähköpostiosoitteeseen.

Koulutus -kohdassa ilmoitetaan tutkintotiedot. Suosituksena on, että kaikki tehtävässä olennaiset tutkinnot ilmoitetaan. Lisäkenttiä saa klikkaamalla tummaa palloa, jossa viiva sisällä.

Kielitaidon osalta palkollisia kenttiä ovat tiedot suomen ja englannin kielen taidosta.

Työkokemuksen osalta on suositeltavaa ilmoittaa tehtävän kannalta olennainen työkokemus. Ilmoittaa voi enintään kolme tehtävää / työnantajaa. Tehtäviä voi lisätä valitsemalla Lisää uusi.

Onko sinulla kokemusta esihenkilövastuusta? ja Onko sinulla kokemusta taloudellisesta vastuusta? kysymykset liittyvät aiempaan toimintaan vastuullisissa tehtävissä. Mikäli vastaat kyllä taloudellinen vastuu -kysymykseen, sinun tulee ilmoittaa lisäksi arvio taloudellisen vastuun laajudesta.

Hakijalle voidaan lähettää palautetta hakemuksesta, mikäli ”Minulle saa lähettää palautetta hakemuksestani” -kohta on valittuna.

Kun lomakkeen tiedot ovat valmiit, paina Lähetä hakemus -painiketta. Järjestelmä ilmoittaa tämän jälkeen, että hakemuksesi on tallennettu.

Kirjautuminen järjestelmään

Järjestelmään kirjautuminen tapahtuu sivulla: erekry.utu.fi

www.utu.fi/tyopaikat - ulkoisessa haussa olevat tehtävät

intranet.utu.fi/tyopaikat - yliopiston sisäisessä haussa olevat tehtävät

En saa vahvistusta hakemuksen jättämisestä

Tarkistathan ensimmäiseksi, että olet varmasti lähettänyt hakemuksen valitsemalla Lähetä hakemus -painike. Järjestelmä ilmoittaa tämän jälkeen, että hakemuksesi on tallennettu. Tarkista myös, että lomakkeella ilmoittamasi sähköpostiosoite on oikein.

Voinko vaihtaa järjestelmän käyttökielen?

Järjestelmä toimii suomeksi ja englanniksi. Kielivalinnan voi tehdä kielivalikosta, joka löytyy sivun oikeasta alalaidasta.

Tarkistathan selaimesi kielivalinnat, mikäli rekrytointijärjestelmä ei näy valitulla kielellä.

Miten voin varmistua, että täyttämäni tiedot ovat tallentuneet?

Hakulomaketta ei voi tallentaa keskeneräisenä. Sinun tulee valita Lähetä hakemus -painike, jotta tiedot tallentuvat järjestelmään. Järjestelmä ilmoittaa tämän jälkeen, että hakemuksesi on tallennettu. Voit palata muokkaaamaan hakemustasi sähköpostiin saamastasi linkistä.

Voinko jatkaa hakemustani myöhemmin tai peruuttaa hakemukseni?

Sinulla on 6 tuntia aikaa työhakemuksesi täyttämiseen ennen aikakatkaisua. Voit missä tahansa vaiheessa lähettää hakemuksesi (Lähetä hakemus -painike) ja jatkaa sen jälkeen lomakkeen muokkaamista sähköpostiisi saamasi linkin kautta. Mikäli linkki ei avaudu suoraan sähköpostista, kannattaa kopioida linkki selaimeen. Hakemusta voi muokata aina hakuajan päättymiseen asti.

Linkin kautta voi myös peruuttaa hakemuksensa haun voimassaoloaikana valitsemalla Vetäydyn prosessista.

Voinko täydentää tai muuttaa hakemustani lähettämisen jälkeen?

Voit täydentää tai muuttaa hakemustasi sähköpostiisi saamasi linkin kautta niin kauan kun haku on avoinna. Mikäli linkki ei avaudu suoraan sähköpostista, kannattaa kopioida linkki selaimeen.

Mihin kellonaikaan haku päättyy?

Haut päättyvät hakuilmoituksessa mainittuna päivänä ja kellonaikana, Suomen aikaa (EEST). Huomioithan, että kellonajat saattavat vaihdella eri tehtävissä.

Tuetut selaimet ja tiedostomuodot

Liitteet

Liitteet -kohdassa ilmoitetaan pyydetyt liitteet. Kuhunkin liitekohtaan voi lisätä vain yhden liitteen.

Sallittuja liitetiedostomuotoja ovat: pdf, rtf, word, portfolio, zip, kuvatiedostot (MPEG, MP4, AVI, MOV, WMV). Julkaisujen osalta tulee huomioida, että järjestelmä sallii vain pakatun (.zip) muodon. Tämän .zip-tiedoston sisään voi liittää useampia tiedostoja. Hakemukseen lisätyn liitteen voi poistaa valitsemalla X liitteen lopussa.

Lisätietoja

Mikäli sinulla on ongelmia rekrytointijärjestelmän käytössä, ota yhteyttä osoitteeseen eRekry@utu.fi.

Mikäli sinulla on kysymyksiä avoimiin työpaikkoihin tai hakemuksiin liittyen, tulee ottaa yhteyttä hakuilmoituksessa mainittuun henkilöön tai sähköpostiosoitteeseen.