Järkevä maaseutu -lähetys 14.10.2022: Järjestöt tietoyhteiskunnan valtaväylillä ja sivuteillä

03.10.2022

Tervetuloa kuulemaan, millainen rooli järjestöillä on digin ja tietotalousosaamisen välittäjänä Suomen maaseuduilla! Live-TV-lähetystä voi seurata 14.10.2022 klo 13–15 kanavalla www.suomen.tv.

Uutta tietoa, politiikkasuosituksia ja keskustelua

Lähetyksessä kerromme JÄRKEVÄ - Järjestökenttä tietotalousosaamisen välittäjänä maaseudulla -tutkimus- ja kehittämishankkeessa syntyneistä tuloksista sekä esittelemme tuloksiin pohjautuvat politiikkasuositukset. Tietoa ja ymmärrystä on hankkeessa kerrytetty verkkotyöpajoissa ja aiemmissa live-TV-lähetyksissä sekä haastattelemalla maakunnallisten järjestöneuvottelukuntien ja muiden vastaavien yhteistyöorganisaatioiden edustajia.

JÄRKEVÄ-hankkeen tulokset avaavat näköaloja järjestöjen merkitykseen ja mahdollisuuksiin muutoksen edistäjinä ja tulevaisuuden digiyhteiskunnan rakentajina Suomen maaseuduilla. Lähetyksen paneelissa tuloksista ovat keskustelemassa Sami Tantarimäki Maa- ja metsätalousministeriöstä, Minna Piirainen Digi- ja väestötietovirastosta, Petri Ruuskanen Jyväskylän yliopistosta sekä Anniina Kontiokorpi Pohjois-Karjalan järjestöasiain neuvottelukunnasta. Paneelin vetäjänä toimii Hanna Niemi-Hugaerts TIEKE ry:stä.

Tilaisuudesta löytyy tarjontaa järjestökentällä toimiville, julkisen sektorin työntekijöille ja kaikille, jotka ovat kiinnostuneet kolmannen sektorin roolista yhteiskunnassa nyt ja tulevaisuudessa. Lähetyksen aikana kysymyksiä ja kommentteja voi lähettää chatin kautta. Tilaisuuden tallenne on katsottavissa lähetyksen jälkeen.

Hanketta on koordinoinut Turun yliopiston Brahea-keskus, partnereina TIEKE Tietoyhteiskunnan kehittämiskeskus ry ja Kainuun Nuotta ry. Maa- ja metsätalousministeriö on rahoittanut hankkeen Maaseutupolitiikan neuvoston asettaman hankeryhmän esityksestä, Makeran valtakunnallisista maaseudun tutkimus- ja kehittämishankevaroista.

Luotu 03.10.2022 | Muokattu 13.10.2022