Ajankohtaisia feministisiä kysymyksiä

Feminismi on yksi keskeisistä yhteiskunnallista liikkeistä. Ajankohtaisia feministisiä kysymyksiä on keskustelusarja, joka kokoaa yhteen tutkijoita ja yhteiskunnallisia keskustelijoita pohtimaan feministisiä kysymyksiä omasta näkökulmastaan. Sarjan toisessa osassa perehdytään feminismin tuotteistamiseen, queerfeministiseen kritiikkiin ja polarisaatioon sekä luokkaan feministisenä kysymyksenä. Aiheista alustavat tutkijat Jemima Repo (Newcastle University) ja Salla Aldrin-Salskov (Helsingin yliopisto) sekä kirjailija Auli Viitala.

Tilaisuuden ohjelma:

14:00-14:10 Alkusanat
14:10-14:50 Jemima Repo: Commodification of feminism
14:50-15:30 Salla Aldrin-Salskov: Queerfeministinen kritiikki, polarisaatio, valta ja totuus
15:30-15:50 Kahvitauko
15:50-16:30 Auli Viitala: Luokka

Tilaisuuden järjestävät: Poliittinen mielikuvitus ja vaihtoehtoiset tulevaisuudet (POLIMA) -tutkimushanke ja Tasa-arvoa taloustietoon, feminismiä finanssipolitiikkaan (FEMTIE) -tutkimushanke.