Book launch: Finland’s Famous Education System – Unvarnished Insights into Finnish Schooling

13.4.2023 klo 12.30 - 14.00
Suomalaisesta peruskoulusta on julkaistu yli 50 kasvatussosiologian ja koulutuspolitiikan tutkijan kirjoittama kokonaisvaltainen analyysiteos: Finland’s Famous Education System – Unvarnished Insights into Finnish Schooling

Avoimesti saatavilla oleva teos avaa kaunistelemattomalla otteella Suomen kuuluisaa peruskoulua. Kirjan kirjoittajat esitelevät teosta torstaina 13.4. kello 12.30–14.00. Tapahtumaan voi osallistua Turun yliopistossa (Educarium, 4 krs., huone 441 Assistentinkatu 5), Tampereen yliopistossa (Edu’s café, Åkerlundinkatu 5, 3 krs) tai Helsingin yliopistossa (Minerva K108, Siltavuorenpenger 5 A) tai etänä, johon linkin saa ilmoittautumalla osoitteeseen cele@utu.fi. Tilaisuus on englanniksi. Tervetuloa!

Päivän polttavassa koulutuspoliittisessa keskustelussa on kaivattu tutkimustietoa. Yliopistoissa on tehty pitkäjänteisesti yhteiskunnallista kasvatus- ja koulutustutkimusta, jonka antiin pääsee tutustumaan tuoreessa, avoimesti saatavilla olevassa kirjassa. Yhteiskuntapoliittisessa päätöksenteossa on tärkeää tukea koulujen eriarvoisuutta vähentäviä rakenteita ja suunnitella nämä toimenpiteet pitkälle aikavälille, korostavat kirjan toimittajat.

***br
Programme 13.4.2023:br
12.30 Opening: professor Piia Seppänen & professor Martin Thrupp br
12.45 Book themes: professor Jaakko Kauko br