Eurooppa-foorumi: Transatlantic trade relations in turmoil: a challenge or an opportunity for Nordic export companies?

Keskustelussa käsitellään muun muassa 2021 käynnistetyn kauppa- ja teknologianeuvoston toiminnasta, jonka tavoitteena on edistää transatlanttisen sääntelyn lähentymistä ja tiivistää synergiaa poliittisissa kannanotoissa ja standardien kehittämisessä. Reilua vuotta myöhemmin Yhdysvallat kuitenkin ilmoitti uusista vihreän teknologian valtiontuista, joiden vaikutus huolestuttaa eurooppalaisia toimijoita. Tukien on nähty houkuttelevan eurooppalaisia vihreän teknologian yrityksiä siirtämään tuotantonsa Yhdysvaltoihin.
Englanninkieliseen keskusteluun osallistuvat Ruotsin kauppakollegion pääjohtaja Anders Ahnlid, Milton USA:n toimitusjohtaja Kristiina Helenius, Åbo Akademin kauppakorkeakoulun professori Edvard Johansson sekä Elinkeinoelämän keskusliiton yrittäjyydestä ja elinkeinopolitiikasta vastaava johtaja Petri Vuorio. Keskustelua moderoivat Turun yliopiston kauppakorkeakoulun tutkimuspäällikkö Anna Karhu sekä tutkijatohtori Eini Haaja.