Hiilineutraali horisontti -tapahtuma Raumalla 7.2.2024

Aika: 7.2.2024 klo 8.15-15.00
Paikka: Rauman kaupungintalo, valtuustosali, Kanalinranta 3, Rauma

Päivän aikana kuulet Meyer Turun telakan ja Wärtsilän meriteollisuustoiminnoista ja yhteistyömahdollisuuksista pk-yrityksille sekä pääset tapaamaan ennalta sovituissa tapaamisissa em. edustajia sekä muita tilaisuuden toteuttamisessa mukana olevia.

Puheenvuoroissa tuodaan esille myös case-esimerkkejä liittyen Meyer Turun NEcOLEAPiin ja Wärtsilän ZEMiin, korkeakoulujen TKI-toimintaa sekä rahoitusmahdollisuuksia yrityksille. Kuulet myös, mitä Merimerkit-hanke tarjoaa yrityksille ja pääset verkostoitumaan muiden meriteollisuusverkoston toimijoiden kanssa!

Tilaisuus on osallistujille maksuton ja se on suunnattu niin meriklusterissa jo mukana oleville kuin siitä kiinnostuneillekin yrityksille. Osallistujien tulee ilmoittautua etukäteen.

8.15 Ilmoittautuminen ja verkostoitumiskahvit

9.00 Tervetuloa, päivän ohjelma & osallistujat
Anne E. Suominen, Turun yliopisto, TSE Pori

9.05 Merimerkit - Meriklusterin kilpailukyvyn ja elinvoimaisuuden vahvistaminen
Ville Uimonen, Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy
Anne E. Suominen, Turun yliopisto, TSE Pori

9.15 Meyer Turku Oy & NEcOLEAP
Ilkka Rytkölä, Meyer Turku Oy

9.45 Wärtsilä Oyj & Zero Emission Marine
Kenneth Widell, Wärtsilä Oyj

10.15 Tampereen yliopiston toiminta meriteollisuudessa & NEcOLEAP- ja ZEM-vetureissa
Jussi Viljanen, Tampereen yliopisto

10.30 Verkostoitumistauko

11.00 Turun yliopiston yritysyhteistyö ja TKI-toiminta
Timo Vasankari, Turun yliopiston teknillinen tiedekunta
Päivikki Kuoppakangas, Turun kauppakorkeakoulu, Porin yksikkö

Case GreenConnect
Antti Saurama, Turun yliopiston Centre for Collaborative Research

11.35 SAMK Merilogistiikan tutkimuskeskus & Case Hiilineutraali satamakäynti
Minna Keinänen-Toivola, Satakunnan ammattikorkeakoulu

11.55 Business Finlandin rahoitusmahdollisuudet yrityksille
Markku Jokela, Business Finland

12.15 Tilaisuuden päätössanat
Heikki Nurmi, Rauman kaupunki, Kaupunkikehitys

12.30 Omakustanteinen verkostoitumislounas Ravintola Knuutinpoika

Yrityksillä on mahdollisuus varata lyhyitä B2B-tapaamisia iltapäivälle ilmoittautumislomakkeella mainittujen organisaatioiden kanssa kanssa. B2B-tapaamisten ajat täytetään varausjärjestyksessä. Kukin yritys voi varata vain yhden B2B-tapaamisen organisaatiokohtaisesti. Jos yritykselle vahingossa varataan useampi B2B-tapaaminen samalle organisaatiolle, niin järjestäjien toimesta ollaan yhteydessä varaajaan tilanteen selvittämiseksi. B2B-tapaamisen tarkka kellonaika ja lisätiedot ilmoitetaan erikseen ennen tapahtumapäivää.

13.30 B2B-tapaamiset á 15 min
Meyer Turku Oy
Wärtsilä Oyj
Business Finland
Turun yliopisto
Satakunnan ammattikorkeakoulu

15.30 Tilaisuus päättyy

Ohjelma ja aikataulumuutokset ovat mahdollisia.

Tilaisuus on osallistujille maksuton, mutta osallistujien tulee ilmoittautua etukäteen viimeistään 31.1.2024 klo 15.00.

Ilmoittautumalla tapahtumaamme hyväksyt henkilötietojesi tallentamisen ja käytön tämän tilaisuuden tarkoituksiin. Osallistuneet organisaatiot raportoidaan osana Merimerkit-hankkeen tuloksia ja toimintaa.

Lisätietoja:
Satakunnan ja Varsinais-Suomen yritykset: Anne E. Suominen | 040 779 9494 | anne.e.suominen@utu.fi
Lahden seudun yritykset: Ville Uimonen | 050 574 3222 | ville.uimonen@ladec.fi
Business Turku: Tapio Karvonen | 040 779 9482 | tapio.karvonen@businessturku.fi

Hiilineutraali horisontti 7.2.2024 Rauma -tilaisuus on osa Merimerkit-ryhmähankkeen (R-00018) toteutusta. Merimerkit-hanke on Euroopan unionin osarahoittama hanke, jota toteuttavat Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy ja Turun yliopisto. Tilaisuuden toteutusyhteistyössä mukana Rauman kaupunki, Business Turku, Meyer Turku Oy, Wärtsilä Oyj ja Business Finland.