Hiilineutraali horisontti -tapahtuma Turussa 5.3.2024

5.3.2024 klo 8.30 - 15.30
Aika: 5.3.2024 klo 8.30-15.30
Paikka: BioCity, Ministeri-luentosali, Tykistökatu 6, 20520 Turku

Päivän aikana kuulet Wärtsilän ja Meyer Turun telakan meriteollisuustoiminnoista ja yhteistyömahdollisuuksista pk-yrityksille sekä pääset tapaamaan ennalta sovituissa tapaamisissa em. edustajia sekä muita tilaisuuden toteuttamisessa mukana olevia.

Puheenvuoroissa tuodaan esille myös case-esimerkkejä liittyen Wärtsilän ZEMiin ja Meyer Turun NEcOLEAPiin, korkeakoulujen TKI-toimintaa sekä rahoitusmahdollisuuksia yrityksille. Kuulet myös, mitä Merimerkit-hanke tarjoaa yrityksille ja pääset verkostoitumaan muiden meriteollisuusverkoston toimijoiden kanssa!

Tilaisuus on osallistujille maksuton ja se on suunnattu niin meriklusterissa jo mukana oleville kuin siitä kiinnostuneillekin yrityksille. Osallistujien tulee ilmoittautua etukäteen.

8.30 Ilmoittautuminen ja verkostoitumiskahvit

9.00 Tervetuloa, päivän ohjelma & osallistujat
Tapio Karvonen, Business Turku

9.20 Merimerkit - Meriklusterin kilpailukyvyn ja elinvoimaisuuden vahvistaminen
Anne E. Suominen, Turun yliopisto, TSE Pori

9.30 Meyer Turku Oy & NEcOLEAP
Ilkka Rytkölä, Meyer Turku Oy

10.00 Wärtsilä Oyj & Zero Emission Marine
Kenneth Widell, Wärtsilä Oyj

10.30 Verkostoitumistauko

11.00Turun yliopiston yritysyhteistyö ja TKI-toiminta
Paavo Kosonen, Turun yliopisto
Timo Vasankari, Turun yliopiston teknillinen tiedekunta
Jouni Saarni, Turun yliopiston kauppakorkeakoulu, Centre for Collaborative Research CCR

11.30 Turun ammattikorkeakoulu & Case-esimerkki
Teppo Neuvonen, Turun ammattikorkeakoulu

11.50 Case Virtual Sea Trial - Novia, Åbo Akademi ja Turun yliopisto Jari Böling, Turun yliopiston teknillinen tiedekunta, Automaatiotekniikka

12.10 Business Finlandin rahoitusmahdollisuudet yrityksille
Markku Jokela, Business Finland

12.25 Kiitos osallistujille
Tapio Karvonen, Business Turku

12.30 Omakustanteinen verkostoitumislounas Ravintola Mauno BioCity

Yrityksillä on mahdollisuus varata lyhyitä B2B-tapaamisia iltapäivälle ilmoittautumislomakkeella mainittujen organisaatioiden kanssa kanssa. B2B-tapaamisten ajat täytetään varausjärjestyksessä. Kukin yritys voi varata vain yhden B2B-tapaamisen organisaatiokohtaisesti. Jos yritykselle vahingossa varataan useampi B2B-tapaaminen samalle organisaatiolle, niin järjestäjien toimesta ollaan yhteydessä varaajaan tilanteen selvittämiseksi. B2B-tapaamisen tarkka kellonaika ja lisätiedot ilmoitetaan erikseen ennen tapahtumapäivää.

13.30 B2B-tapaamiset á 15 min
Meyer Turku Oy, Wärtsilä Oyj, Business Finland, Turun yliopisto ja Turun ammattikorkeakoulu

15.30 Tilaisuus päättyy

Ohjelma ja aikataulumuutokset ovat mahdollisia.

Tilaisuus on osallistujille maksuton, mutta osallistujien tulee ilmoittautua etukäteen viimeistään 29.2.2024 klo 15.00.

Ilmoittautumalla tapahtumaamme hyväksyt henkilötietojesi tallentamisen ja käytön tämän tilaisuuden tarkoituksiin. Osallistuneet organisaatiot raportoidaan osana Merimerkit-hankkeen tuotoksia ja tuloksia. Osallistuvat organisaatiot voidaan liittää Meyer Turku Oy:n NEcOLEAP-ekosysteemiin.

Meyer Turku Oy: Green Transition Lab’s opening event on 5.3.2024 at 16.00-18.00 at the BioCity

Lisätietoja:
Satakunnan ja Varsinais-Suomen yritykset: Anne E. Suominen | 040 779 9494 | anne.e.suominen@utu.fi
Lahden seudun yritykset: Ville Uimonen | 050 574 3222 | ville.uimonen@ladec.fi
Business Turku: Tapio Karvonen | 040 779 9482 | tapio.karvonen@businessturku.fi

Hiilineutraali horisontti 5.3.2024 Turku -tilaisuus on osa Merimerkit-ryhmähankkeen (R-00018) toteutusta. Merimerkit-hanke on Euroopan unionin osarahoittama hanke, jota toteuttavat Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy ja Turun yliopisto. Tilaisuuden toteutusyhteistyössä ovat mukana Business Turku, Meyer Turku Oy, Wärtsilä Oyj ja Business Finland. Seuraa Merimerkit-sivuilla tiedotusta tulevista Hiilineutraali horisontti -tapahtumista.
Anne E. Suominen