Kevätsiivouspäivä

Tule mukaan yliopistoyhteisön yhteiseen kevätsiivoukseen 7.5.2024 klo 11-15!

Lojuuko nurkissasi sinulle tarpeettomia tavaroita tai vanhaa pienelektroniikkaa? Säilytätkö vieläkin pieneksi jääneitä tai rikkinäisiä vaatteita? Haluaisitko kuulla kiertotalouden merkityksestä luontomme kantokyvylle?

Turun yliopisto järjestää koko yliopistoyhteisölle niin opiskelijoille kuin henkilöstölle suunnatun kevätsiivouspäivän. Osallistua voit monella eri tapaa.

Tule kuulemaan inspiroivia puheenvuoroja kiertotalousyrittäjiltä, tutkijoilta ja asiantuntijoilta. Paikan päältä saat myös vinkkejä tavaroiden korjaamiseen ja elinkaaren pidentämiseen. Tuo vanhat vaatteet, pienelektroniikka kierrätykseen sekä vaihda kasveja ja kirjoja vaihtopisteillä. Lisäksi 25 ensimmäistä saa varata itselleen kirpputoripöydän tapahtumasta ja edistää sitä kautta kiertotaloutta. Myös omalla viltillä voi tulla pitämään kirpputoripistettä halutessaan.

Yleisöluennot järjestetään Edu1 salissa klo 11.00-14.00.
Kirpputori on auki klo 11.00-15.00 alakampuksen aukiolla.
Kierrätys- ja vaihtopisteet ovat auki Edun aulassa ja alakampuksen aukiolla klo 11-15.

Ilmoittaudu tapahtumaan mukaan tästä, niin saat suoraan tietoa tapahtumasta sähköpostiisi ja voit varata halutessasi kirpputoripöydän tapahtumasta.

Tapahtuman aikataulu tarkentuu lähiaikoina.

Tilaisuuden järjestää Turun yliopiston biodiversiteettiyksikkö yhdessä Kestävät kampusarjen toiminnot- työryhmän kanssa.

Lisätietoja tapahtumasta antaa Aliisa Wahlsten, alalwa@utu.fi, 0505731779.