Kulttuurikampus Turku Studia Generalia: Loitsun voima - Tiedettä, taidetta ja keskiajan taikuutta

28.11.2023 klo 18.00 - 19.30
Kulttuurikampus Turku aloittaa uuden Studia Generalia -tapahtumasarjan.
Tule kuuntelemaan, katsomaan ja keskustelemaan!

Kulttuurikampus Turku aloittaa tapahtumasarjan, jossa jokaiseen aiheeseen saadaan ainakin kaksi eri näkökulmaa ja tilaa on reilusti myös yleisökeskustelulle. Sarja toteutetaan yhteistyössä Sibelius-museon kanssa. Tapahtumat alkavat klo 18, kestävät 1,5 tuntia ja niihin on vapaa pääsy. Sarja jatkuu kevätkaudella 2024 kahdella tapahtumalla.

28.11. Loitsun voima - Tiedettä, taidetta ja keskiajan taikuutta

Miten esittää keskiajan magiaa suurtapahtumassa? Miten kertoa taikuudesta huumorin keinoin?
Kesällä 2023 Aura of Puppets -nukketeatterikollektiivi ja Keskiajan Turku -tapahtuma toteuttivat yhdessä Commedia dell’Arten ja keskiaikaisen käsinukketeatterin perinteestä ammentavan ja improvisaatioon perustuvan esityksen ”Noitien ja narrien väki” Vanhalla suurtorilla. Esityksen hahmot tekevät paluun Sibelius-museossa samalla, kun dosentti Reima Välimäki kertoo keskiajan taikuudesta ja tutkijan ja taiteilijoiden yhteistyöstä.

Tilaisuus toteutetaan yhteistyössä Turun kaupungin kulttuurin kärkihankkeen kanssa.
Esiintyjät: Reima Välimäki (Turun yliopisto) ja Aura of Puppets: Hanne Lammi, Anna Nekrassova, Laura Sillanpää, Maija Westerholm

Sibelius-museo, Piispankatu 17, 20500 Turku

Lämpimästi tervetuloa!