MALAMA-sprintti 2: Nopeaa kokeilua lasertekniikalla teollisuusympäristössä

10.4.2024 klo 8.30 - 16.00
Aika: 10.4.2024 klo 8:00-14:00
Paikka: Rauma Marine Constructions Oy, Suojantie 5, Rauma

MALAMA-hanke selvittää laserteknologia mahdollisuuksia taloudellisuuden ja ympäristön kannalta sekä pyrkii saamaan tekniikan erityisesti laivanraken­nuk­sen ja pakkausteollisuuden käyttöön. Hankkeen työpajoissa on yritysten kanssa yhteistyössä etsitty uusia käyttökohteita lasertyöstölle. Näitä ideoita kokeillaan nyt MALAMAn sprinteissä eli tehdään nopeita lasertyöstökokeiluja valituilla kohteilla ja materiaaleilla. MALAMAn ensimmäinen sprintti oli laboratorio-olosuhteissa ja nyt tämä toinen sprintti tehdään keskivaikeissa olosuhteissa eli teollisuusympäristössä telakalla. Lupaavimpia ideoita analysoidaan ja kehitetään hankkeessa edelleen.

Tilaisuus on maksuton ja se on suunnattu niin lasertyöstön parissa jo toimiville kuin siitä kiinnostuneille. Osallistujien tulee ilmoittautua etukäteen.

Ilmoittautumalla tapahtumaamme hyväksyt henkilötietojesi tallentamisen ja käytön tämän tilaisuuden tarkoituksiin. Osallistuneet organisaatiot raportoidaan osana MALAMA-hankkeen toimintaa ja tuloksia.

Ilmoittautuminen viimeistään 5.4.2024. Paikkoja on rajoitetusta.

Lisätietoja:
Kirsi Laitio | kirsi.laitio@utu.fi | 040 7799 483
________

MALAMA-hanke on Euroopan unionin osarahoittama hanke, jonka toteuttajana on Turun yliopiston kauppakorkeakoulun Porin yksikkö ja Turussa sijaitseva materiaali- ja konetekniikan laitos (hankekoodi A80056). Hankkeen rahoitusviranomainen on Satakuntaliitto ja -lähde Uudistuva ja osaava Suomi 2021–2027 -EU:n alue- ja rakennepolitiikan ohjelma.