Tiedeilta - Kieli ja aivot solmuun äänteiden parissa

Aika

24.5.2023 klo 18.30 - 20.00
Tiedeillat kutsuvat kaikki kouluikäiset ja sitä vanhemmat arki-illaksi tieteen pariin! Illoissa pääsee kuulemaan tutkimuksesta alan tutkijalta ja osallistumaan erilaisiin tiedeaktiviteetteihin, jotka liittyvät kunkin illan tutkimusteemaan. Illoissamme on mukana tutkijoita ja teemoja paitsi luonnontieteestä myös yliopiston muista osista ja muilta tieteenaloilta.

24.5. teemana on Kieli ja aivot solmuun äänteiden parissa

Miksi kieli menee välillä ihan solmuun, kun yrittää puhua uutta kieltä? Miten uutta kieltä opitaan? Mitä äänteet ovat? Miltä puhe näyttää? Miten tutkijat analysoivat puhetta? Muunmuassa tällaisia kysymyksiä päästään toukokuun Tiedeillassa pohtimaan fonetiikan tutkijoiden Katja Haapasen ja Antti Salorannan kanssa.

Paikka: Luentosali X, Natura, Henrikinkatu 2/Vesilinnantie 5/Naturankuja, sisäänkäynti pääovista yliopistonmäen suihkulähteen vierestä

Aika: keskiviikko 24.5. klo 18:30-20:00