Tulevaisuuden yliopisto - UTU2.0

Aika

14.11.2023 klo 12.30 - 15.30
Tutkittu tieto on päätöksenteon perusta. Haluaisitko tietää, miten tutkimustuloksia käytetään tiedevaikuttamiseen ja tiedolla johtamiseen kansallisesti ja kansainvälisesti? Mihin muuhun tutkittua tietoa tarvitaan? Entä mitkä ovat Turun yliopiston vahvuudet, ja miten niitä voisi hioa pärjätäksemme vielä paremmin?

Turun yliopiston tutkimuksen ja koulutuksen profiloitumisalueet järjestävät kaikille avoimen keskustelu- ja verkostoitumistilaisuuden tiedevaikuttamisesta. Tapahtuman avaa akateemikko Markku Kulmala, joka kertoo yleisölle, kuinka katu-uskottava tiedevaikuttaminen lähtee katu-uskottavan tieteen tekemisestä.

Avauspuheenvuoron jälkeen on kaksi paneelikeskustelua, joista ensimmäisessä käsitellään tutkitun tiedon hyödyntämistä eri yhteiskunnan osa-alueilla. Toisessa paneelikeskustelussa mietitään Turun yliopiston vahvuuksia ja miten niitä voisi parantaa pärjätäksemme tulevaisuudessa vielä paremmin, kansallisesti ja kansainvälisesti. Mukana keskustelemassa on mm. journalistiikan, politiikan ja yritysmaailman asiantuntijoita.

Suomenkielinen tapahtuma on kaikille avoin. Tervetuloa keskustelemaan!

Tulevaisuuden yliopisto – UTU2.0
Tiistaina 14s marraskuuta 2023, klo 12:30-15:30
Presidentti-auditorio, BioCity 1.krs, Turku

12:30 Kahvitarjoilu

13:00 AVAUSSANAT
Jyrki Heino, professori, Turun yliopisto

13:10 KEY-NOTE PUHEENVUORO: Katu-uskottava tiede
Markku Kulmala, akateemikko, Helsingin yliopisto

13:45 PANEELIKESKUSTELU: Vaikuttava yliopisto – miksi tutkittua tietoa tarvitaan?
Eeva-Johanna Eloranta, kansanedustaja
Markku Kulmala, akateemikko, Helsingin yliopisto
Riitta Monto, työelämäprofessori, Turun yliopisto

14:30 PANEELIKESKUSTELU: Turun yliopiston vahvuudet viivalle – miten erottua ja menestyä?
Pekka Hänninen, dekaani, Turun yliopisto (moderaattori)
Erja Heikkinen, ylijohtaja, opetus- ja kulttuuriministeriö
Tapio Salakoski, dekaani, Turun yliopisto
Jaakko Suominen, dekaani, Turun yliopisto

15:15 Tapahtuma päättyy, jonka jälkeen tarjolla pientä purtavaa ja verkostoitumista

Rekisteröidy viimeistään torstaina 9 marraskuuta.
Maija Lespinasse