Turun yliopisto mukana opetus- ja kasvatusalan Educa-messuilla

27.1.2023 klo 10.00 - 28.1.2023 klo 17.00
Opetus- ja kasvatusalan tapahtuma Educa järjestetään Helsingin Messukeskuksessa 27. – 28.1.2023. Tapahtuman teemana on Tulevaisuuden sivistys – kasvatuksen, opetuksen ja tutkimuksen merkitys. Educa-messujen kansainvälinen ohjelmakokonaisuus houkuttelee kävijöitä ympäri maailman tutustumaan suomalaiseen koulutuskenttään.

Educa 2023 tarjoaa lähes 200 ohjelmanumeroa ja noin 450 esiintyjää opetus- ja kasvatusalan ajankohtaisista aiheista. Lisäksi mukana on yli 330 näytteilleasettajasta koostuva näyttely, jossa on mukana alan keskeisiä toimijoita.

Tervetuloa tutustumaan Turun yliopiston näytteilleasettajiin osastolla 6d20! Osastollamme esittäytyvät:
- jatkuva oppiminen ja avoin yliopisto-opetus
- SIMHE - koulutus- ja ohjauspalvelut maahanmuuttajille
- kasvatustieteiden tiedekunta: tutkintokoulutukset ja erilliset opettajan kelpoisuusopinnot
- kieli- ja käännöstieteiden laitos
- Oppimisanalytiikan tutkimusinstituutti TRILA: ViLLE-oppimisympäristö, oppimisen tuki, matematiikkaan ja oppimisanalytiikkaan liittyvät opettajien täydennyskoulutukset sekä tiedolla johtamiseen liittyvä kuntayhteistyö.
- Psykonet: Lasten ja nuorten erikoispsykologikoulutus Lanu, Narratiivinen altistusterapia NET-koulutus
- Lastenpsykiatrian tutkimuskeskus: erityisesti alakoululaisille suunnattu Opitaan tunteista -ohjelma
- Tulevaisuuden tutkimuskeskus: Tulevaisuusohjaus.

Osastolla 6p18 esittäytyvät toisen asteen oppilaitoksille suunnattu Opintokamu®-ohjelma, kiusaamisen vastainen KiVa Koulu®-ohjelma sekä lukutaidon ryhmätesti ALLU.

Turun yliopiston opettajankoulutuslaitoksen Rauman yksikköön voit tutustua osastolla 6e22.

Educa-messujen ohjelmassa mukana myös:

28.1.2023 klo 11:45 - 12:45 Pienin askelin joustavaan matematiikkaan. Turun yliopiston opettajankoulutuslaitoksen koordinoiman valtakunnallisen JOMA-täydennyskoulutushankkeen järjestämä keskustelutilaisuus.

Messujen aukioloajat: pe klo 10 – 19, la klo 10 – 17. Maksuton sisäänpääsy. Kävijäksi voi rekisteröityä etukäteen verkossa tai Messukeskuksessa sisäänkäyntien asiakaspäätteillä tapahtuman aukioloaikoina.

Seppo Piiparinen