Webinaari EU-uramahdollisuuksista

24.4.2023 klo 16.00 - 18.00
Hei opiskelija, kiinnostaako kansainvälistyminen ja ura EU:ssa?

Suomen yliopistot järjestävät yhteisen webinaarin EU-uramahdollisuuksista 24.4.2023 klo 16.00-18.00. Tule kuuntelemaan infoa EU:n tarjoamista uramahdollisuuksista, virkamieskilpailun uudistuksesta sekä millaista arki ja työskentely EU:ssa ovat!

EU-virkoihin valitaan henkilöt rekrytointikilpailujen kautta. Suomalaisia hakijoita kaivataan lisää ja vastavalmistuneenakin on hyvä mahdollisuus päästä virkamiesuralle. Perusedellytyksenä hakeutumiselle ovat EU-kansalaisuus, kahden EU:n virallisen kielen taito ja korkeakoulututkinto (vähintään kandidaatin tutkinto).

Ilmoittautuminen:

Ilmoittaudu Zoomissa pidettävään webinaariin täällä: https://uef.zoom.us/webinar/register/WN_dtS3B2axSLyyFbyKV0dKRw

Ilmoittauduttuasi saat linkin suoraan sähköpostiisi. Ilmoittautua ehtii webinaarin alkuun mennessä. Tilaisuus tallennetaan ja tallenne tulee Itä-Suomen yliopiston sivuille (linkki tämän sivun lopussa). Se on katsottavissa 2 viikon ajan.

Ohjelma:

klo 16.00-16.05 Tervetuloa & pari sanaa tilaisuuden käytännöistä, suunnittelija Outi Suorsa, Itä-Suomen yliopisto

klo 16.05-16.45 Virkamieskilpailun uudistus sekä syyskuussa alkava haku, johtaja Minna Vuorio, Director of Office, EPSO (European Personnel Selection Office)

klo 16.45-17.15 EU-rekrytointien ja EU-urien edistäminen: Miten ja miksi Suomi edistää suomalaisten rekrytoitumista EU-toimielimiin? EU-erityisasiantuntija, EU-rekrytoinnit Tiina Ehrnrooth, valtioneuvoston kanslia, valtioneuvoston EU-sihteeristö, EU-asioiden osasto

17.15-18.00 Seikkailumieltä ja maailmanparannusta —Miksi lähteä EU-uralle?, viestintäpäällikkö Kati Laitinen ja hallintopäällikkö Mika Somppi, Euroopan komissio, Suomen-edustusto

Lisäksi tilaisuuteen on kutsuttu yliopiston EU-uralähettiläät (nykyinen ja tuleva), jotka toivottavasti ehtivät esittäytyä joko tilaisuuden alussa tai lopussa. EU-uralähettiläät on koulutettu neuvomaan oman yliopistonsa opiskelijoita EU-uralle hakeutumisen kysymyksissä, joten jos jotain kysymyksiä herää, ota rohkeasti yhteyttä EU-uralähettilääseen.

(Rekry)