Anne
Sorariutta
yliopistonlehtori, Lastentarhanopettajankoulutus
Julkaisut
Promoting spontaneous focusing on numerosity and cardinality-related skills at day care with one, two, how many and count, how many programs (2020)
Mathematical Thinking and Learning
(A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä)
Varhaiskasvatuksen (KK) harjoitteluohjeisto 2019-2020 (2019)
(O2 Muu)Quality of both parents' cognitive guidance and quantity of early childhood education: Influences on pre-mathematical development (2018)
British Journal of Educational Psychology
(A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä)
Yhdessä enemmän matemaattista osaamista: vanhempien ja varhaiskasvatuksen vaikutukset lapsen taitoihin (2018)
Psykologia
(B1 Kirjoitus tieteellisessä aikakauslehdessä)
Maternal cognitive guidance and early education and care as precursors of mathematical development at preschool age and in ninth grade (2017)
Infant and Child Development
(A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä)
Maternal sensitivity in responding during play and children’s pre-mathematical skills: a longitudinal study from infancy to preschool age (2017)
A Longitudinal Study from Infancy to Preschool Age
European Journal of Developmental Psychology
(A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä)