Anu
Kajamies
yliopistotutkija, opettajankoulutuslaitos (Turku)
Asiantuntijuusalueet
Opettajan ja oppilaiden välinen vuorovaikutus
ohjauksellinen tuki
oppimisvaikeusoppilaat
videoanalyysi
varhaiskasvatus
Julkaisut
Teacher candidates' preparedness to address diverse situations that can threaten pupils’ well-being (2024)
Teaching and Teacher Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Emerging Teacher Resilience in Practicum Pedagogies: A Reflective Practice Perspective (2024)
(A3 Vertaisarvioitu kirjan tai muun kokoomateoksen osa)Oikeudellisten reunaehtojen vaikutukset oppilaan oppimisen ja hyvinvoinnin tukemiseen: monikerroksinen näkökulma (2024)
Focus localis
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Varhaiskasvatuksen työntekijöiden lukemisvuorovaikutusosaamisen kehittäminen: Luetaan jutustellen -interventio (2024)
Kasvatus-lehti - Koulutuksen tutkimuslaitos
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Koronapandemian opit: Kohti parempaa kriiseihin varautumista ja kriisinhallintaa (2024)
(D4 Julkaistu kehittämis- tai tutkimusraportti tai -selvitys )Developing reciprocity between one-year-old children with visual impairment and additional disabilities and their mothers : The effects of bodily-tactile early intervention (2024)
Learning, Culture and Social Interaction
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Opportunities to Talk Matter in Shared Reading: The Mediating Roles of Children’s Engagement and Verbal Participation in Narrative Listening Comprehension (2023)
Early Education and Development
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
OPEN KULMAsta foorumi oman opetuksemme kehittämiselle (2023)
Kas!-blogi
(Yleistajuinen artikkeli tai blogikirjoitus (E1))
Vuorovaikutus on opettajan perustehtävän ytimessä (2023)
Turun Sanomat
(E1 Yleistajuinen artikkeli lehdessä)
The role of pre-reading skills in the development of task orientation and interest in reading and play from preschool to kindergarten (2022)
Journal of Early Childhood Education Research
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))