Camilla Strandell-Laine profiilikuva
Camilla
Strandell-Laine
tuntiopettaja, avoin yliopisto ja jatkuva oppiminen
avoin yliopisto ja jatkuva oppiminen
kliininen opettaja, hoitotieteen laitos
PhD, University Teacher

Asiantuntijuusalueet

Opettaminen ja oppiminen terveysalan koulutuksessa
terveysalan opiskelijoiden harjoittelun ohjaus
mobiiliteknologia terveysalan koulutuksessa
terveysalan koulutustutkimus.

Biografia

Tällä hetkellä työskentelen yliopisto-opettajana Turun yliopiston hoitotieteen laitoksella. Olen kouluttaja ja tutkija, jolla on pitkä ja laaja kokemus terveysalan opettajana eri korkeakouluissa Suomessa ja Norjassa. Olen työskennellyt useissa terveysalan koulutukseen liittyvissä tutkimushankkeissa, joita ovat rahoittaneet Euroopan unioni, Suomen Akatemia, Nordplus ja Svenska Kulturfonden.

Olen apulaisprofessori (osa-aikainen) Lovisenberg diakonale högskolessa Oslossa, Norjassa ja tutkimusryhmän "Pedagogisk forskning med fokus på kompetanseutvikling og kvalitet i sykepleierutdanningen" jäsen.

Olen Clinical Learning, Supervision and Nurse Teacher (CLES+T Scale) -mittarin tekijänoikeuksien haltija ja kansainvälisen CLES (Clinical Learning Environment Scale) -tutkimusverkoston koordinaattori, HTTS ry:n Varsinais-Suomen aluetoimikunnan puheenjohtaja ja Tutkiva Hoitotyö -lehden toimitussihteeri.

Opetus


Hoitotieteen teoria 1, 7op, 18.9.2023–

Tutkimusseminaari 2, 4op, 20.9.2023–

Terveyden- ja sosiaalihuollon johtamisen harjoittelu, 5op, 11.9.2023–

Empowering Learning Environments in Nursing Education (ELENE IP), 10 op

Tutkimus


Tutkimukseni kohdistuu kliiniseen oppimisympäristöön, terveysalan koulutuksen oppimistuloksiin, sairaanhoitajan kompetenssiin, mobiiliteknologiaan ja vastavalmistuneiden sairaanhoitajien siirtymävaiheeseen. Minulla on laaja-alaista osaamista interventioiden kehittämisestä sekä RCT- ja monimenetelmätutkimuksista.


Julkaisut

Järjestä:

The nurse teacher’s pedagogical cooperation with students, the clinical learning environment and supervision in clinical practicum: a European cross-sectional study of graduating nursing students (2022)

BMC Medical Education
Strandell-Laine Camilla, Salminen Leena, Blöndal Katrin, Fuster Pilar, Hourican Susan, Koskinen Sanna, Leino-Kilpi Helena, Löyttyniemi Eliisä, Stubner Juliane, Truš Marija, Suikkala Arja
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))

Final clinical practicum shapes the transition experience and occupational commitment of newly graduated nurses in Europe—A longitudinal study (2021)

Journal of Advanced Nursing
Kaihlanen Anu-Maria, Gluschkoff Kia, Koskinen Sanna, Salminen Leena, Strandell-Laine Camilla, Fuster Linares Pilar, Sveinsdóttir Herdís, Fatkulina Natalia, Ní Chianáin Linda, Stubner Juliane, Leino-Kilpi Helena; the ProCompNurse Consortium
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))