Henna
Rouhiainen
tutkijatohtori, Turun yliopiston biodiversiteettiyksikkö
PhD (Environmental Science)
Linkit
Asiantuntijuusalueet
kestävä kehitys
kestävän kehityksen kasvatus
ympäristökasvatus
Julkaisut
Beyond anthropocentrism: ethical pluralism and animal perspectives in Finnish primary school textbooks (2025)
Environmental Education Research
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Operational principles for fostering transformative qualities and capacities in higher education sustainability science and practice (2025)
Sustainability Science
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
BIODIFUL Politiikkasuositus : Luonnon köyhtyminen vaarantaa turvallisuutemme (2024)
(D4 Julkaistu kehittämis- tai tutkimusraportti tai -selvitys )The antecedents of adolescents’ climate change concern in Cambodia (2024)
International Research in Geographical and Environmental Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Kohti luontoa huomioivaa kuluttajakäyttäytymistä – Riskikäsityksen ja minäpystyvyyden vaikutus (2024)
Kulutustutkimus.Nyt
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Conceptualizing nature-based science tourism: a case study of Seili Island, Finland (2023)
Journal of Sustainable Tourism
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Values and worldviews in environmental and sustainability education : perspectives to their role and significance (2023)
(G5 Artikkeliväitöskirja)Addressing the biodiversity crisis via leadership – An interdisciplinary review, concept development & research agenda (Presentation at the Corporate Responsibility Research Conference (CRRC) 2023) (2023)
Corporate Responsibility Research Conference
(O2 Muu julkaisu )
Advancing environmental sustainability through nature-based science tourism: The potential of universities (2019)
Matkailututkimus-Lehti
(Vertaisarvioitu katsausartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A2))
Higher education teachers' conceptions of sustainable development: implications for interdisciplinary pluralistic teaching (2019)
Environmental Education Research
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))