Henna
Tamminen
yliopisto-opettaja, logopedia
PhD, University Teacher
Fonetiikka ja Learning, Age & Bilingualism -laboratorio (LAB-lab)
Linkit
Asiantuntijuusalueet
Fonetiikka
vieraan kielen oppiminen
puheen havaitseminen
foneettiset harjoitteet
ääntämisen oppiminen
puheen tuottaminen
puheen akustiikka
kaksikielisyys
monikielisyys
Julkaisut
Kielitaidon tukeminen alakouluissa – tutkimuksesta käytännön työvälineeksi (2025)
Kieli, Koulutus Ja Yhteiskunta
(D1 Artikkeli ammattilehdessä)
Fonetiikan ääntämiskurssin vaikutus vieraskielisen puheen piirteiden havaitsemiseen fonetiikan ja logopedian yliopisto-opiskelijoilla (2025)
Puhe ja kieli
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Listen-and-repeat training of non-native vowel quality: Preliminary findings from speakers of Namibian languages (2024)
Journal of monolingual and bilingual speech
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Training non-native speech sounds results in long-lasting plastic changes – Hard-wiring new memory traces takes time (2024)
Lingua
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Vowel qualities in monosyllabic words in Namibian English (2024)
Journal of monolingual and bilingual speech
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
One-day listen-and-repeat training of a non-native vowel duration contrast for speakers of Namibian languages (2024)
Journal of Second Language Pronunciation
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
The production of voicing in Namibian English stops by speakers of Khoekhoegowab (2024)
AFinLA-teema
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Production of English vowel duration by multilingual speakers of Namibian English (2024)
English Today
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Orthography does not hinder non-native production learning in children (2023)
Second Language Research
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )