Henna
Tamminen
yliopisto-opettaja, logopedia
PhD, University Teacher
Fonetiikka ja Learning, Age & Bilingualism -laboratorio (LAB-lab)
Linkit
Asiantuntijuusalueet
Fonetiikka
vieraan kielen oppiminen
puheen havaitseminen
foneettiset harjoitteet
ääntämisen oppiminen
puheen tuottaminen
puheen akustiikka
kaksikielisyys
monikielisyys
Julkaisut
Fonetiikan ääntämiskurssin vaikutus vieraskielisen puheen piirteiden havaitsemiseen fonetiikan ja logopedian yliopisto-opiskelijoilla (2025)
Puhe ja kieli
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Production of English vowel duration by multilingual speakers of Namibian English (2024)
English Today
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Listen-and-repeat training of non-native vowel quality: Preliminary findings from speakers of Namibian languages (2024)
Journal of monolingual and bilingual speech
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Training non-native speech sounds results in long-lasting plastic changes – Hard-wiring new memory traces takes time (2024)
Lingua
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Vowel qualities in monosyllabic words in Namibian English (2024)
Journal of monolingual and bilingual speech
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
One-day listen-and-repeat training of a non-native vowel duration contrast for speakers of Namibian languages (2024)
Journal of Second Language Pronunciation
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
The production of voicing in Namibian English stops by speakers of Khoekhoegowab (2024)
AFinLA-teema
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Orthography does not hinder non-native production learning in children (2023)
Second Language Research
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Plasticity in speech perception – effects of learning, age and bilingualism (2022)
(G5 Artikkeliväitöskirja)Fonetiikan tutkijat etsivät keinoja englannin ääntämisen tukemiseen ja kieliperinnön säilyttämiseen Namibiassa (2022)
Kieli, Koulutus Ja Yhteiskunta
(Artikkeli ammattilehdessä tai kirjoitus ammatillisessa blogissa (D1))