Liisa
Peura
digitaalinen kielentutkimus, espanja, italia, kiina, ranska, saksa
PhD, post doctoral researcher
Ota yhteyttä
Linkit
Julkaisut
Tekoäly ja robotit kielenopetuksessa–uusi aikakausi oppimisessa? (2025)
(D2 Artikkeli ammatillisessa kokoomateoksessa)Enhancing Language Education through Social Robots (2025)
A Study on Robot Literacy and the Use of Oral Communication Strategies in L2
Apples: Journal of Applied Language Studies
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Robot Literacy (2025)
An Expanded Glossary of Key Terms and Concepts
(D2 Artikkeli ammatillisessa kokoomateoksessa)
Use of a robot in an imaginary space. Robot-assisted language learning with a friendship booklet (<i>carnet d’amitié</i>) (2025)
Educational Linguistics
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Apprendre avec et du robot: Une étude de l’interaction enfant-robot et de la littératie robotique dans une classe de français L2 (2025)
(G5 Artikkeliväitöskirja)Playing with Pronunciation (2023)
Nordic Journal of Digital Literacy
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Sosiaalinen robotti ranskan opiskelun tukena – käytännön kokemuksia ja tutkimusta (2023)
(Artikkeli ammatillisessa kokoomateoksessa (D2))A Friend or a Machine? A Study on the Child–Robot Relationship in a Foreign Language Class of Young Learners (2022)
Robophilosophy, Frontiers in Artificial Intelligence and Applications
(A4 Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa)
L’imperfection du robot en fait un interlocuteur humain et amusant (2021)
Le Francais dans le Monde
(Artikkeli ammattilehdessä tai kirjoitus ammatillisessa blogissa (D1))
Mitä uutta kuuluu kouluun? Ranskaa puhuva robotti motivoi vuorovaikutukseen Espoossa. (2021)
Tempus
(Artikkeli ammattilehdessä tai kirjoitus ammatillisessa blogissa (D1))