
Maija
Peltola
professori, data-analytiikka
PhD, Head of LAB-laboratory
Links
Julkaisut
Orthography does not hinder non-native production learning in children (2022)
Second Language Research
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Fonetiikan tutkijat etsivät keinoja englannin ääntämisen tukemiseen ja kieliperinnön säilyttämiseen Namibiassa (2022)
Kieli, Koulutus Ja Yhteiskunta
(Artikkeli ammattilehdessä tai kirjoitus ammatillisessa blogissa (D1))
KieliVertailu-työväline: harjoituspaketti. Kieltenvälinen vertailu varhaiskasvatuksen kielitietoisen pedagogiikan kehittämisessä. (2022)
(Oppikirja, ammatillinen käsi- tai opaskirja taikka sanakirja (D5))Phonetic listen-and-repeat training alters 6–7-year-old children’s non-native vowel contrast production after one training session (2022)
Journal of Second Language Pronunciation
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
KieliVertailu-työväline: opas. Kieltenvälinen vertailu varhaiskasvatuksen kielitietoisen pedagogiikan kehittämisessä. (2022)
(Oppikirja, ammatillinen käsi- tai opaskirja taikka sanakirja (D5))Listen-and-repeat training in the learning of non-native consonant duration contrasts: influence of consonant type as reflected by MMN and behavioral methods (2022)
Journal of Psycholinguistic Research
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Aging and non-native speech perception: A phonetic training study (2021)
Neuroscience Letters
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Does Studying in a Music-oriented Education Program Affect Non-native Sound Learning? — Effects of Passive Auditory Training on Children’s Vowel Production (2021)
Journal of Language Teaching and Research
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Motoric Training Alters Speech Sound Perception and Production — Active Listening Training Does Not Lead into Learning Outcomes (2020)
Journal of Language Teaching and Research
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Listen-and-repeat training improves perception of second language vowel duration: Evidence from mismatch negativity (MMN) and N1 responses and behavioral discrimination (2020)
International Journal of Psychophysiology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))