
Maija
Peltola
professori, Data-analytiikka
PhD, Head of LAB-laboratory
Links
Julkaisut
Phonetic listen-and-repeat training alters 6–7-year-old children’s non-native vowel contrast production after one training session (2022)
Journal of Second Language Pronunciation
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Listen-and-repeat training in the learning of non-native consonant duration contrasts: influence of consonant type as reflected by MMN and behavioral methods (2022)
Journal of Psycholinguistic Research
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Orthography does not hinder non-native production learning in children (2022)
Second Language Research
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Does Studying in a Music-oriented Education Program Affect Non-native Sound Learning? — Effects of Passive Auditory Training on Children’s Vowel Production (2021)
Journal of Language Teaching and Research
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Aging and non-native speech perception: A phonetic training study (2021)
Neuroscience Letters
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Motoric Training Alters Speech Sound Perception and Production — Active Listening Training Does Not Lead into Learning Outcomes (2020)
Journal of Language Teaching and Research
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Listen-and-repeat training improves perception of second language vowel duration: Evidence from mismatch negativity (MMN) and N1 responses and behavioral discrimination (2020)
International Journal of Psychophysiology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Speech sound perception in monolinguals, bilinguals and learners - Language background affects identification and discrimination differently (2019)
International Congress of Phonetic Sciences, Proceedings of the ofInternational Congress of Phonetic Sciences
(Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa (A4))
Finnish children producing English vowels - Studying in an English immersion class affects vowel production (2018)
Journal of Language Teaching and Research
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Children learning a foreign vowel contrast - The effects of passive auditory exposure on L2 category perception (2017)
Linguistica Lettica
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))