Maija
Salokivi
hoitotieteen laitos
PhD, Postdoctoral researcher
Linkit
Asiantuntijuusalueet
Tunnetaidot
arviointimittarin kehittäminen
musiikkiterapia-arviointi
lapset ja nuoret
musiikkiterapia: psykodynaaminen musiikkiterapia
kuntoutus
Biografia
Maija Salokivi (FT, musiikkiterapeutti FM, sosionomi) on työskennellyt useita vuosia psykiatristen ja neurologisten lapsi- ja nuorisoasiakkaiden musiikkiterapeuttina ja erikoistunut tunne- ja vuorovaikutustaitoihin. Väitöskirjatutkimus koski tunnetaitomittarin kehittämistä varhaisnuorten musiikkiterapiaan ja tämä kehitystyö jatkuu edelleen.
Tutkimukselliset kiinnostuksen kohteet ovat tunne- ja vuorovaikutustaidot, lasten- ja nuorten psykososiaalinen hyvinvointi, mittarin kehittäminen, psykometriikka, musiikkiterapia-arviointi, sekä lasten ja nuorten musiikkiterapia.
Julkaisut
Promoting emotional skills in early adolescents with mental health conditions in music therapy – a content analysis of focus group interviews (2023)
Nordic Journal of Music Therapy
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Validation of Items for the Early Adolescents’ Emotional Skills Assessment Tool (2023)
Music Therapy Today
(A4 Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa)
Developing a music therapy assessment tool to evaluate emotional skills in early adolescence (2023)
(G5 Artikkeliväitöskirja)Validation of item pool for early adolescents’ emotional skills assessment in music therapy (2023)
Nordic Journal of Music Therapy
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Tunnetaidot osana hyvää mielenterveyttä (2023)
Terveyttä tieteestä -blogi
(D1 Ammatillinen blogikirjoitus)
Tiedätkö tämän musiikkiterapiasta? (2021)
Terveyttä tieteestä -blogi
(E1 Yleistajuinen blogikirjoitus )
Scoping review and concept analysis of early adolescents’ emotional skills: Towards development of a music therapy assessment tool (2021)
Nordic Journal of Music Therapy
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Tunnistatko tunnetaidot? (2021)
Terveyttä tieteestä -blogi
(E1 Yleistajuinen blogikirjoitus )