Markku
Reunanen
dosentti, humanistinen tiedekunta
PhD, LicSc, MA
Ota yhteyttä
Linkit
Asiantuntijuusalueet
Digitaalinen kulttuuri
keinotodellisuus
ohjelmointi
suunnittelu
Julkaisut
Lieves!Tuore – näin syntyi suomalainen MSX-demoryhmä (2024)
Skrolli
(Yleistajuinen artikkeli tai blogikirjoitus (E1))
Sorakuoppien sankarit – suomalaisia lännenelokuvia laajalla otannalla (2023)
WiderScreen
(Vertaisarvioitu katsausartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A2))
The Illuminatus Space Game: From an April Fools’ Joke to Digital Cultural Heritage (2022)
(Vertaisarvioitu artikkeli kokoomateoksessa (A3))Uutuudesta yhteiskunnan osaksi: instituutionäkökulma pelialan kulttuuriseen omaksumiseen 1990-luvulta 2010-luvulle (2022)
WiderScreen
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Proton – Lisää viihdettä Linux-pelaajalle (2020)
Skrolli
(Yleistajuinen artikkeli tai blogikirjoitus (E1))
Kun kone puhui - Varhaisia muistoja puhuvista kotitietokoneista (2020)
Skrolli
(Yleistajuinen artikkeli tai blogikirjoitus (E1))
”Another visitor!” – kun puhuvat koneet tulivat kotiin (2020)
Lähikuva
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Assembly Online’20 – Kaikki yksin yhdessä (2020)
Skrolli
(Yleistajuinen artikkeli tai blogikirjoitus (E1))
Terve, olen Kalle ja kutistan kallosi – Kotipsykiatri popularisoi tekoälyä 1980-luvulla (2020)
Skrolli
(Yleistajuinen artikkeli tai blogikirjoitus (E1))
”Leiki pöpiä – Kalle parantaa”: Kalle kotipsykiatri -tietokoneohjelma tekoälyn popularisoijana 1980-luvulla (2019)
Tekniikan Waiheita: Teknik I Tiden
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))