TEUVO - Teollisuuden uudistumis- ja kilpailukyky - Uudet liiketoimintamallit verkostoissa

Satakunnassa on teollisuusvaltainen ja vientisuuntautunut liiketoimintaympäristö, jossa monikansallisten yritysten globaaleilla arvoketjuilla ja paikallisilla yritysverkostoilla on kasvava rooli. TEUVO-hankkeen tavoitteena oli parantaa yritysten liiketaloudellista osaamista (liiketoimintamallien kehittäminen yritysverkostoihin). Toisaalta hankkeessa kehitettiin Satakunnan alueen älykkään erikoistumisen indikaattoristoa alue- ja toimialatasoilla sekä parannettiin Satakunnan aluekehittämisen ja ennakoinnin tietojärjestelmää.

Hanke on toetutettu Turun kauppakorkeakoulun Porin yksikön ja Tampereen teknillisen yliopiston Porin laitoksen yhteishankkeena.

Hankkeen järjestämien tilaisuuksien materiaaleja

Allianssit teollisuudessa workshop 7.- 8.3.2018

Hanke järjesti Alliansseihin keskittyneen workshopin  7.- 8.3.2018 Raumalla Seaside Industry Parkissa.

Hankkeen verkostoliiketoimintaosion päätösseminaari

Hankkeen verkostoliiketoimintaosion päätösseminaari järjestettiin 17.9.2018 Porin yliopistokeskuksessa.

Seminaarissa nähtyihin Lauri Merikallion ja Anna-Maija Hietajärven esityksiin pääsee tutustumaan alla olevista linkeistä.

Lauri Merikallio: Allianssit nyt ja tulevaisuudessa

Anna-Maija hietajärvi_ Integroinnin johtaminen projektiallianssissa

Hankkeen tulokset

Hankkeen verkostoliiketoiminta-osiota ja sen tuloksia esittelevän videon pääsee katsomaan alla olevasta linkistä.

TEUVO-video

Älykkään erikoistumisen osio

Hankkeen älykkään erikoistumisen osion materiaalit ja tulokset on koottu Satamittari-sivustolle.

Äykkään erikoistumisen osioon liittyvä Turun yliopiston Tulevaisuuden tutkimuskeskuksen tutkimusjohtaja Jari Kaivo-ojan Satakunnan tulevaisuutta ja älykästä erikoistumista luotaava esitys on katsottavissa alla olevasta linkistä.

Jari Kaivo-oja: Älykäs erikoistuminen Satakunnassa