Päätöksenteko, toimivalta ja edustaminen osakeyhtiössä ja asunto-osakeyhtiössä

Oikeustieteellinen tiedekunta järjestää yhteistyössä Asianajajaliiton ja Tampereen yliopiston kanssa ammatillisen täydennyskoulutustilaisuuden kaikille kiinnostuneille. Koulutus on asianajajien täydennyskoulutusvelvoitteen täyttävää koulutusta.

MA 15.4.2024. klo 12.00–15.30
HELSINKI, Helsingin käräjäoikeus, Porkkalankatu 13
Koulutukseen voi osallistua Helsingin käräjäoikeudessa tai Teams-etäyhteydellä.

MA 22.4 klo 12.00–15.30
Koulutus järjestetään pelkästään Teams-etäyhteydellä

Luennoitsija: Yritysjuridiikan professori Veikko Vahtera

Koulutuksen kesto: 2 x 90 min

Yhtiöiden toimielinten toimivallanjakoon ja edustamiseen liittyvät kysymykset aiheuttavat usein epätietoisuutta yhtiöiden johdossa, osakkeenomistajissa ja sopimuskumppaneissa. Päätöksentekoon liittyvät kysymykset myös synnyttävät jatkuvasti riitaisuuksia yhtäältä yhtiöiden sisällä osakkeenomistajien kesken sekä toisaalta suhteessa sidosryhmiin.

Koulutuksessa käydään läpi seuraavia aiheita

• Toimivallanjako yhtiökokouksen, hallituksen ja toimitusjohtajan/isännöitsijän välillä
  • Yhtiöjärjestysmääräysten, delegoinnin ja tehtävienjaon merkitys päätöksenteolle
  • Tehtävien siirtäminen toiselle toimielimelle ja sen vaikutus vastuuseen
  • Edustaminen osakeyhtiössä (kelpoisuus, toimivalta)

Koulutus pitää sisällään tiettyjä perustason kysymyksiä osakeyhtiöiden ja asunto-osakeyhtiöiden päätöksenteosta, mutta myös syventävää tarkastelua päätöksentekovallan jakautumisesta sekä edustamisen erityiskysymyksistä.

Koulutus on suunnattu kaikille osakeyhtiöiden ja asunto-osakeyhtiöiden oikeudellisten asioiden kanssa työskenteleville juristeille, erityisesti asianajajille sekä mainittuja yhtiöoikeudellisia riitoja ratkoville tuomioistuinten juristeille. Kaikki koulutuksen aiheesta kiinnostuneet ovat tervetulleita tilaisuuteen.

Hinta

• 210 € + alv 24 %, etäyhteydellä. Osallistumislinkki lähetetään viimeistään edellisenä arkipäivänä.
  • 220 € + alv 24 % koulutuspaikalla. Hinta sisältää kahvin ja kahvileivän.

Osallistumismaksu maksetaan ilmoittautumisen lopuksi verkkopankkitunnuksilla tai luottokortilla.

Ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen 15.4. koulutukseen käräjäoikeudessa viimeistään 7.4. ja etäyhteydellä viimeistään 10.4.2024.

Ilmoittautuminen 22.4. koulutukseen viimeistään 17.4.2024.

Koulutus järjestetään, mikäli osallistujia on riittävästi. Mahdollisesta peruuntumisesta ilmoitamme erikseen. Koulutuksen peruuntuessa osallistumismaksu palautetaan.