Value Transformers

Kuvaus: Value Transformers -projektissa tutkittiin ja kehitettiin tutkijoiden ja yritysten yhteisessä projektissa arvopohjaisen vaihdannan malleja, lisättiin ymmärrystä arvon ostamiseen liittyvistä haasteista ja esteistä sekä arvon ostamisen ja myymisen välisistä liiketoiminnan adaptaatioista. Kauppakorkeakoulun tutkimusosuus mm. käsitteellisti arvon ostamisen keskeiset aktiviteetit, lisäsi ymmärrystä arvon ostamisen vaatimuksista koskien myyjän, ostajan ja molemminpuolisten mukautumisten näkökulmasta sekä loi mallin erilaisista arvonmyynnin lähestymistavoista sekä näihin vaadittavista asiakaskyvykkyyksistä. Yhteistyössä yritysten kanssa kauppakorkeakoulu mm. loi myynnin laskentatyökalun arvontuoton identifiointiin ja visualisointiin sekä 2-päiväisen sparrauskonseptin yrityksille.

Aikataulu: 8/2016-12/2019

Tutkimuskumppanit: Turun yliopisto kauppakorkeakoulu, Aalto-yliopisto, LUT-yliopisto (koordinaattori)

Yritys- tai muut kumppanit:  Kemppi Oy, Cargotec/MacGregor, Outotec Oyj, SimAnalytics

Rahoitus: Business Finland