17.09.2021

Turun yliopiston Brahea-keskuksen ja opettajankoulutuslaitoksen hanke VARIANTTI – maahanmuuttajataustaisten varhaiskasvattajien pätevöitymiskoulutuksen 2019–2021 tavoitteena on edistää maahanmuuttajataustaisten varhaiskasvattajien työllisyyttä sekä vastata nopeavaikutteisesti valtakunnalliseen varhaiskasvatuksen opettajapulaan.

Hankkeessa toteutettiin koulutus, josta osallistujat saivat kelpoisuuden varhaiskasvatuksen ja esiopetuksen opettajan tehtäviin Suomessa. Opettajankoulutuslaitos vastasi varhaiskasvatuksen ammatillisista opinnoista, Brahea-keskus hankkeen koordinoinnista sekä suomen kielen ja viestinnän opinnoista.

Lue lisää Brahea-keskuksen Maalta ja mereltä -blogissa!

>> Maalta ja mereltä: Varhaiskasvattajien pätevöitymiskoulutuksesta oman alan työhön Suomessa

Luotu 17.09.2021 | Muokattu 20.09.2021