Aitojamakuja.fi:n lähi- ja luomuruokayritykset löytyvät nyt mobiilisti

25.06.2013

Valtakunnallista lähi- ja luomuruoan hakupalvelua aitojamakuja.fi on nyt helppo käyttää mobiilisti. Palvelusta löytyvät elintarvikealan yritykset, tuottajat ja ostopaikat.

​Turun yliopiston tiedote 25.6.2013

Mobiiliversiossa ovat käytössä nettisivuilta tutut haut Etsi ja Kartalla, joista jälkimmäisen avulla on helppo katsoa, mitä yrityksiä on lähettyvillä. Esimerkiksi suoraan tilalta tuotteitaan myyvien tuottajien tiedot löytyvät tilamyynnin alta. Palvelu löytyy suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.

– Mobiiliversio täydentää mukavasti nettisivuilla tarjoamaamme palvelua. Mobiiliversiosta halusimme tehdä mahdollisimman kevyen ja helppokäyttöisen, jotta sitä on mukava käyttää vaikkapa matkoilla, kertoo Aitoja makuja II -hankkeen projektipäällikkö Päivi Töyli.

Ajankohtaiset uutiset ja lisätietoja, esimerkiksi lähi- ja luomuruoasta sekä ruokamatkailusta, löytyy varsinaisilta nettisivuilta. Aitojamakuja.fi -sivusto on toiminut vuodesta 2008 lähtien auttaen sekä kuluttajia että ammattilaisia löytämään oman maakunnan paikallisten tuotteiden tekijöitä. Tällä hetkellä sivustolla on mukana yrityksiä noin 1750.

Aitojamakuja.fi -sivustoa ylläpitää valtakunnallinen Aitoja makuja II -hanke (2012 - 2014), joka edistää pienyrittäjyyden näkyvyyttä ja löydettävyyttä sekä lisää tietoisuutta elintarvikkeiden pientuotannosta. Hanke toteuttaa Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelmaa ja sitä rahoittaa Hämeen ELY-keskus valtakunnallisena hankkeena.

Luotu 25.06.2013 | Muokattu 07.12.2020