Aivovammojen kuvantamisen huippututkijat kokoontuvat Turussa 27.–28.8.

25.08.2015

Turussa pidetään 27.–28. elokuuta Turun toinen aivovammasymposium, jonka aiheena on aivovammojen kuvantaminen. Symposiumin luennoitsijoina on alan kansainvälisiä huippututkijoita Yhdysvalloista, Englannista, Belgiasta ja Suomesta.

​Turun yliopiston tiedote 25.8.2015

Kongressi pidetään Radisson Blu Marina Palace -hotellissa 27.–28. elokuuta.

Tapaturmissa syntyvien aivovammojen toteaminen on eräs suurista nykylääketieteen haasteista. Tämä johtuu näiden vammojen valtavasta monimuotoisuudesta sekä siitä, että usein tärkeimmät vauriot tapahtuvat solutasolla aivojen hermoverkossa, jonka kuvantaminen on nykytekniikoillekin haasteellista.

Symposiumin ensimmäisenä päivänä käsitellään aivovammojen kuvantamisen nykytietämystä ja toisena päivänä kuvauslöydösten ja kliinisten oireiden yhteyttä.

Tilaisuus valottaa monipuolisesti aivokuvantamisen nykymahdollisuuksia ja rajoituksia sekä kuvausmenetelmien keinoja aivojen toiminnan ilmaisijana.

Symposiumin järjestää Turun yliopiston kliininen laitos ja Turku Brain and Mind Center.

Luotu 25.08.2015 | Muokattu 05.08.2021