AMAn kansanedustajatapaaminen esittelee Turun lääketieteen uutuuksia

04.09.2013

Varsinais-Suomen, Satakunnan ja Vaasan kansanedustajia perehdytetään T-sairaalassa sekä Turun yliopiston lääketieteellisessä tiedekunnassa tänä vuonna tapahtuneisiin suuriin muutoksiin. Sairaalan laajennus, akuuttilääketieteen koulutuksen aloittaminen sekä biopankkitoiminnan käynnistyminen ovat keskeisiä alustusaiheita.

​Turun yliopiston tiedote 4.9.2013

Tapaamisen järjestää Alumni Medicinae Aboenses (AMA), Turun yliopiston lääketieteellisen tiedekunnan opetus- ja tutkimustoimintaa tukeva yhdistys.

Toivotamme myös median tervetulleeksi paikalle maanantaina 9.9.2013 klo 9-11 T-sairaalan Johan Hartmanin –sali (uuden laajennusosan pohjakerros, Hämeenkatu 11).

Tapaamisen ohjelma:
Puheenjohtajana Vivian Visnapuu, erikoishammaslääkäri, AMA:n puheenjohtaja, Turun yliopisto
Johdanto –  Tapani Rönnemaa, professori, Turun yliopiston lääketieteellisen tiedekunnan dekaani,
T-sairaalan merkitys ja tavoitteet – Olli-Pekka Lehtonen, Varsinais-Suomen sairaanhoitopiirin johtaja
Yhteispäivystyksen esittely – Päivi Lucenius, toimitusjohtaja, Ensihoidon ja päivystyksen liikelaitos
Biopankki –  Olli Carpen, patologian professori, Turun yliopisto
Akuuttilääketiede – Marjo Heikkilä, erikoistuva lääkäri, Tyks