American Voices -seminaari Turun yliopistolla 6.–7.10.

04.10.2017

Turun yliopiston englannin kielen oppiaineen koordinoima North American Studies Programme (NAMS) järjestää 25. American Voices -seminaarin 6.–7. lokakuuta. Seminaarissa kuullaan yhdysvaltalaisten Fulbright-stipendiaattien esitelmiä erilaisista Yhdysvaltoihin liittyvistä teemoista, kuten urheilusta, musiikista, luonnosta ja siirtolaisuuden historiasta.

​Turun yliopiston tiedote 4.10.2017

Aika: 6.10. klo 14.00–17.10 & 7.10. klo 10.15–12.40
Paikka: Pub 1 -sali, Publicum, Assistentinkatu 7, Turun yliopisto

American Voices -seminaari järjestetään tänä vuonna 25. kerran. Seminaarin pääyhteistyökumppanit Turun yliopiston ulkopuolella ovat aiempien vuosien tapaan Fulbright Finland ja Yhdysvaltain suurlähetystö. Fulbright Finland on itsenäinen, voittoa tavoittelematon organisaatio, jonka keskeisiä tavoitteita on suomalaisten korkeakoulujen kansainvälistyminen.

Seminaarissa kuullaan lähes kahdenkymmenen Fulbright- tutkijavaihdossa olevan yhdysvaltalaisen asiantuntijan esityksiä. Tapahtuman avaa tutkijatohtori Janne Korkan puheenvuoro ja rehtori Kalervo Väänäsen tervetulosanat. Fulbright Finlandin puolesta seminaarin avaa toimitusjohtaja Terhi Mölsä.

– 25-vuotias American Voices on Turun yliopiston ja Fulbright Finlandin pitkän yhteistyön tulos ja NAMS-ohjelman vuoden ehdoton kohokohta. Kaikki tuntevat USA:n viihdetähdet ja Floridan hurrikaanit, mutta tunnemmeko Kalifornian Hollywoodin ulkopuolella tai Yhdysvaltojen luonnon ja väestön moninaisuuden, Korkka kysyy.

Tapahtuma on maksuton ja avoin kaikille. Seminaarin kieli on englanti.

Seminaarin ohjelma löytyy osoitteesta: http://www.fulbright.fi/en/american-voices-seminar

Lisätietoja:
Tutkijatohtori Janne Korkka, englannin kieli, p. 029 450 3322, jkorkka@utu.fi