Asiantuntijat visioivat kivunhoidon roolia vuoden 2030 Suomessa

31.03.2016

Suomen Kivuntutkimusyhdistys juhlii 20-vuotista taivaltaan järjestämällä 7–8.4.2016 Turussa koulutuksen, jossa tarkastellaan kipututkimusta, kivunhoitoa vuonna 2030 ja kivun käsittelyä julkisuudessa.

​Turun yliopiston tiedote 31.3.2016

Koulutuksen ensimmäisenä päivänä 7.4. kansainvälistäkin menestystä niittäneet suomalaiset kipututkijat kertovat maassamme tehtävästä kipututkimuksesta. Iltapäivän osuudessa useiden eri alojen asiantuntijat ennustavat, millaista kivunhoito tulee olemaan Suomessa vuonna 2030.

Toisena koulutuspäivänä 8.4. keskustellaan muun muassa kivun käsittelystä joukkotiedotusvälineissä ja sosiaalisessa mediassa sekä kipututkimuksesta tiedottamisesta.  Esiintyjinä on media-alan vaikuttajia ja tutkijoita.

Suomen Kivuntutkimusyhdistys perustettiin vuonna 1996 edistämään kivunhoitoa ja tutkimusta Suomessa. Yhdistykseen kuuluu noin 1000 jäsentä, jotka edustavat eri kivunhoidon parissa työskenteleviä ammattiryhmiä ja kipututkijoita. Yhdistys järjestää vuosittain lukuisia koulutustilaisuuksia, julkaisee kivun hoito-ohjeita ja kivunhoitoa käsittelevää lehteä ja tukee maassamme tehtävää kipututkimusta.

Suomen Kivuntutkimusyhdistys toimii myös merkittävänä yhteiskunnallisena vaikuttajana. Yhdistys osallistuu julkiseen keskusteluun kivunhoitoon liittyvissä kysymyksissä ja on vaikuttanut muun muassa kivunhoitoon liittyvään lainsäädäntöön ja ohjeistuksiin. Yhdistys on ollut mukana kipupotilaiden oikeus- ja sosiaaliturvan parantamiseen tähtäävissä hankkeissa ja monissa kivunhoidon palvelujärjestelmän kehittämishankkeissa tavoitteenaan viiveettömän hoidon ja oikea-aikaisen kuntoutuksen toteutuminen maassamme.

Median edustajat voivat haastatella tilaisuudessa puhuvia asiantuntijoita. Sovithan haastattelusta Tuija Teerijoki-Oksan kanssa, yhteystiedot alla.

>> Suomen Kivuntutkimusyhdistyksen verkkosivut: www.skty.org

Tuija Teerijoki-Oksa