Avoimet ovet Seilissä / Öppet hus på Själö 16.7.

09.07.2015

Kaikki kiinnostuneet ovat tervetulleita tutustumaan saaristotutkimukseen ja Turun yliopiston Saaristomeren tutkimuslaitokseen Seilin saarelle Nauvoon torstaina 16.7.2015 klo 9–17.

​Ohjelmassa:

Opastettuja kierroksia yhteysaluksen laiturilta suomeksi klo 9.00, 11.00, 12.50 ja 14.40 sekä ruotsiksi klo 12.50.

Tutkimusalus Aurelia ja Seilin museokirkko ovat avoinna koko päivän.

Yleisöluennot laitoksen luentosalissa klo 13.30 alkaen. Aluksi paikkatietomenetelmän käytöstä historiallisten aineistojen analyysissa kertoo Kansallisarkiston kehittämispäällikkö Markus Merenmies otsikolla "Tietoa paikasta ja paikkatietoa: historialliset aineistot uudesta näkökulmasta" (45 min). Esitelmää täydentää Pro Seili–Själö -perinneyhdistyksen puheenjohtaja Anne Wilenius otsikolla ”Seili vanhoissa asiakirjoissa ja kartoissa” (15 min).

Laitoksen muuhun tutkimukseen voi tutustua päärakennuksen posteriesittelyssä. Tutkimuslaitoksen tiloissa on myös esillä Itämeri-akvaario.

Pro Seili–Själö -perinneyhdistys esittelee toimintaansa sekä myy kahvia ja pullaa tutkimuslaitoksen sisäpihalla. Laajempi valikoima yhdistyksen matkamuistoja ja virvokkeita löytyy kirkkolaiturin kupeessa sijaitsevalta Kesäkioskilta.

Kulkuyhteydet:

Kulkuyhteydet yhteysalus Östernin aikataulujen ja hintojen mukaisesti, henkilölippu 6 / 3 €:

Nauvo > Seili 8.30, 12.10, 15.35
Hanka (Rymättylä) > Seili 10.30, 14.00
Seili  > Nauvo 10.55, 14.35, 17.15
Seili > Hanka (Rymättylä) 8.55, 12.45, 16.00

Tutkimuslaitoksen laitureihin voi avoimien ovien päivänä rantautua myös omalla veneellä.

Tervetuloa!

www.utu.fi/seili

Öppet hus på Själö 16.7.

Välkommen till Själö! Under öppna dörrars dagen, torsdagen 16.7.2015 kl. 9-17, kan du bekanta dig med skärgårdsforskning och Skärgårdshavets forskningsinstitut vid Åbo universitet.

Guidade turer startar från förbindelsebryggan kl. 9.00, 11.00, 12.40 och 14.30 på finska och kl. 12.40 på svenska.

Under dagen kan du också besöka forskningsfartyget Aurelia och Själö museikyrka.

Vi skall presentera två föreläsningar i institutets föreläsningssal kl. 13.30. (hålls på finska). Först utvecklingschef Markus Merenmies (Riksarkivet)  föreläser om hur man kan fördel av geografiskt informationssystem (GIS) med historiskt material, under rubriken ”Information om platsen: ny synpunkt på historiskt material” (45 min). Presentation skall kompletteras av ordförande Anne Wilenius (Pro Seili–Själö Föreningen) med ”Själös gamla dokument och kartor” (15 min).

I huvudbyggnadens affischutställning finns det möjlighet att bekanta sig med institutionens övriga forskning samt med Östersjö-akvariet.

Föreningen Pro Seili–Själö säljer kaffe och bullar på institutets gård hela dagen. Föreningen presenterar sin verksamhet också vid gästbåtsbryggan på kyrkudden, där man kan köpa också Själö-lakrits.

Transport (enligt förbindelsebåten Österns tidtabell och priser, personbiljett 6 / 3 €)

Nagu > Själö: 8.30, 12.10, 15.35
Hanka (Rimito) > Själö: 10.30, 14.00
Själö > Nagu: 10.55, 14.35, 17.15
Själö > Hanka (Rimito): 8.55, 12.45, 16.00

Det är också möjligt att ta iland vid institutets bryggor med egen båt.

Välkommen!

Luotu 09.07.2015 | Muokattu 05.08.2021