BASIS on tuonut yritysneuvontaan kansainvälistymisen ammattitaitoa

11.11.2013

BASIS-hankkeessa on vahvistettu yritysneuvojien kansainvälistymisosaamista. Seudullisilla yrityspalvelukeskuksilla on nyt tarjota tehokkaampia kansainvälistymispalveluita pienille ja keskisuurille yrityksille.

​Turun yliopiston tiedote

BASIS-hankkeessa on rakennettu partneriorganisaatioiden välille neuvontaverkosto. Hankkeessa on kehitetty suomalaisten, virolaisten, latvialaisten ja ruotsalaisten yrityspalvelukeskusten rajat ylittävää yhteistyötä, yhteisiä palveluprosesseja sekä luotu uusia yrityskumppanuuksia maiden välille.

Hanke on tarjonnut yritysneuvojille pk-yritysten kansainvälistymiseen liittyvää koulutusta.  Mukana olleet pk-yritykset ovat myös saaneet käytännönläheistä neuvontaa omissa kansainvälistymiseen liittyvissä kysymyksissään.

Tervetuloa loppuseminaariin

BASIS-hankkeen loppuseminaari järjestetään torstaina 14.11.2013 Turussa Hotel Hamburger Börsissä kello 9:15–16:00.

Alustajina toimivat hankkeeseen osallistuneet partnerit sekä pk-yritykset, jotka jakavat omia hankkeessa saatuja kokemuksiaan ja tuloksiaan.

Ilmoittautumiset osoitteeseen sari.tahtinen(at)utu.fi keskiviikkoon 13.11.2013 mennessä.

Turun Yliopiston Koulutus- ja kehittämiskeskus Brahean koordinoima kolmivuotinen Building up Availability of SME Internationalisation Services (BASIS) -projekti päättyy. Hanke on käynnistynyt tammikuussa 2011 ja sitä on rahoittanut Euroopan Unionin Central Baltic Interreg IV A -ohjelma.

Hankkeeseen on osallistunut 14 partneria Virosta, Latviasta, Ruotsista ja Suomesta. Suomalaiset partnerit Turun yliopiston lisäksi ovat Turun Seudun Kehittämiskeskus, Ukipolis, Loimaan Yrityskolmio, Yrityssalo ja Posintra Porvoosta. Kokonaisbudjetti on noin 1,6 milj. €.

BASIS-hanke: www.ttu.ee/basis

Luotu 11.11.2013 | Muokattu 08.07.2021