Biotieteiden tutkimuksista myyntituotteiksi – seminaari ÅA:n ja Pietarin valtionyliopiston kanssa

17.04.2013

Turun yliopiston, Åbo Akademin ja Pietarin valtionyliopiston yhteisessä seminaarissa haetaan uusia näkökulmia biotieteiden tutkimusten kaupalliseen hyödyntämiseen.

​Science Meets Business in Life Sciences -seminaari järjestetään ICT-talossa Turussa 23.–24.4.2013.
Kartta (ICT-talo, T54)

Turun molemmilla yliopistoilla ja Pietarin valtiollisella yliopistolla on ollut perinteisesti vahva asema bio- ja terveystieteiden aloilla. Näiden kolmen yliopiston biotieteiden yhteistyötä tiivistetään yhteisellä kaksipäiväisellä seminaarilla Science Meets Business in Life Sciences. Tapahtumalla juhlistetaan samalla Turun ja Pietarin kuudettakymmenettä ystävyyskaupunkivuotta.

– Turun seudulla etsitään tarmokkaasti lisää toimintamuotoja siihen, miten biotieteiden tutkimuksesta saadaan tuotteita. Yhteisessä seminaarissa pyritään löytämään uusia näkökulmia tutkimusten kaupallistamiseen, kertoo Turun yliopiston tutkimuksesta vastaava vararehtori Kalle-Antti Suominen.

Puhujia yliopistoista ja yritysmaailmasta

Seminaarin avauspäivänä kuullaan kaikkien kolmen yliopiston esitelmiä viimeisimmistä tieteellisistä havainnoista erityisesti taloudellisessa mielessä hyödyntämiskelpoisista tutkimuksista.

Vierailevana esitelmöijänä kuullaan esimerkiksi Antti Viitasta, Novartis-yhtiön toimitusjohtajaa, joka puhuu yrityksen ja yliopiston yhteistyöstä lääkekehityksessä.
Seminaarin jälkimmäisenä päivänä keskitytään koulutusnäkymiin, kuten maisteri- ja vaihto-ohjelmiin sekä kuullaan neuvoja siitä, miten tutkijan olisi mahdollista ottaa askeleita bisnesmaailmaan suuntaan.

Luotu 17.04.2013 | Muokattu 12.11.2020