Erkki Liikanen luennoi Turun yliopistossa 27.11.: Optimismi, pessimismi ja realismi talouspolitiikassa

19.11.2015

Suomen Pankin pääjohtaja Erkki Liikanen pitää Turun korkeakoulujen yhteiskunnallistaloudellisen tutkimusyhdistys ry:n vuoden Mauno Koivisto -luennon perjantaina 27.11. Tilaisuus on yleisölle avoin.

​Turun yliopiston tiedote 20.11.2015

Suomen Pankin pääjohtaja Erkki Liikanen luennoi optimismista, pessimismistä ja realismista talouspolitiikasta. Luento on yleisölle avoin, tervetuloa!

Aika: 27.11.2015 kello 14
Paikka: Turun yliopisto, Calonia, Caloniankuja 3, luentosali Cal1

Suomen Pankin pääjohtaja Erkki Liikanen luennoi optimismista, pessimismistä ja realismista talouspolitiikasta. Liikanen käsittelee luennolla viime kuukausina Suomessa käydyn talouspoliittisen keskustelun faktapohjaisuutta. Kansantalouden ollessa murrosvaiheessa yhteisen, realistisen faktapohjan rakentaminen päätöksenteon perustaksi on Suomessa nyt tärkeämpää kuin ehkä vuosikymmeniin, mikä asettaa talouspolitiikan valmistelukoneistolle, tutkimuslaitoksille ja myös järjestöjen piirissä tehtävälle ekonomistityölle tavallistakin korkeammat objektiiviset vaatimukset.

Kansantaloustieteen professori emeritus Paavo Okko toimii luennon kommentaattorina.

Lisätietoja:

Luotu 19.11.2015 | Muokattu 09.08.2021