Erkki Tuomioja luennoi Suomen suhteesta Euroopan integraatioon

10.09.2014

Ulkoasiainministeri Erkki Tuomioja pitää englanninkielisen luennon Turun yliopiston History and Politics of European Integration -opetusohjelman avajaisissa. Tilaisuus järjestetään 15.9.2014 klo 15–16.30 Turun yliopiston päärakennuksessa.

​History and Politics of European Integration -ohjelma on vuodesta 2007 alkaen toiminut poliittisen historian oppiaineen koordinoima englanninkielinen opetusohjelma. Ohjelman tavoitteena on perehdyttää opiskelijat Euroopan integraation ja Euroopan unionin historiaan. Kursseilla tarkastellaan EU:ta instituutiona ja talousunionina, sekä perehdytään unionin rooliin mediassa.

Opetusohjelma luo opiskelijoille mahdollisuuden ymmärtää paremmin tämän päivän eurooppalaisia kehityssuuntauksia. Ohjelma pitää sisällään kielikurssin, jossa EU:n virkakoneiston kieltä avataan opiskelijoille. Opetusohjelma on osa Turun yliopiston European Studies -opintoja.

Tänä vuonna opintokokonaisuuden avaa Erkki Tuomiojan luento, joka käsittelee Suomen suhdetta Euroopan integraatioon. Aikaisempina vuosina avajaisissa ovat puhuneet muun muassa Suomen Pankin pääjohtaja Erkki Liikanen, entinen diplomaatti Veli Sundbäck, ministeri Alexander Stubb, ministeri Esko Aho ja komissaari Olli Rehn.

Luotu 10.09.2014 | Muokattu 26.07.2021