Esineiden internetin tarjoamia mahdollisuuksia yrityksille esitellään seminaarissa 13.12.

05.12.2017

Turun yliopiston DigiKoeAjo-hanke on tutkinut pienten ja keskisuurten yritysten kanssa IoT-teknologioiden tarjoamia mahdollisuuksia yrityksille. Kokeilussa on ollut mukana useita yrityksiä eri toimialoilta.

​Turun yliopiston tiedote 5.12.2017

Vuoden 2017 kestäneen DigiKoeAjo-hankkeen tavoitteena on ollut auttaa varsinaissuomalaisia pk-yrityksiä tunnistamaan IoT-laitteiden tarjoamia hyötyjä ja valjastamaan ne osaksi omaa liiketoimintaansa.

— IoT, Internet of Things, suomeksi esineiden internet, tarkoittaa lyhyesti internetin välityksellä toimivaa laitteiden, rakennusten, järjestelmien ja ihmisten välistä kommunikointia ja tiedonvälitystä. IoT:n moninaiset käyttötarkoitukset aina välineiden ja hyödykkeiden paikantamisesta rakennustilojen lämpötilan ja kosteuden mittaukseen ovat herättäneet kasvavaa kiinnostusta erilaisista lähtökohdista tulevien yritysten keskuudessa, projektitutkija Mikko Vermanen kertoo.

Hankkeen tuloksia esitellään keskiviikkona 13.12., klo 12–14 Åhusetin luentosalissa (Gezeliuksenkatu 2, Turku). Tilaisuuteen on ilmoittautuminen osoitteessa http://bit.ly/DKAseminaari

Tilaisuudessa esitellään tutkimushanke ja siinä mukana olleita yrityksiä sekä näiden IoT-kokeiluja, puheenvuoroja pitävät niin kokeilun tehnyt yritys kuin myös IoT-palveluntarjoaja. Tilaisuudessa esitellään myös Inside the Box -hankkeen palveluväyläkokonaisuutta, joka tähtää pk- ja it-yritysten tuloksekkaaseen kohtaamiseen.

Lisätietoja:
projektitutkija Mikko Vermanen