Finland University laajentaa korkeakouluyhteistyöverkostoaan ‒ Indonesian korkeakouluministeri vierailulle Suomeen 25.‒26.4.2015

24.04.2015

Indonesian teknologia-, tutkimus- ja korkeakouluministeri Muhammad Nasir saapuu vierailulle Suomeen 25.–26.4.2015. Vierailun aikana Suomen ja Indonesian opetusministerit allekirjoittavat yhteistyösopimuksen, joka laajentaa maittemme välistä korkeakoulu- ja tutkimusyhteistyötä.

​Turun yliopiston tiedote 24.4.2015

Turun, Tampereen ja Itä-Suomen yliopistojen koulutusvientiorganisaatiolla Finland Universityllä on käynnistymässä useita yhteistyöhankkeita Indonesian eri yliopistojen kanssa.

Finland Universityn edustajat neuvottelivat marraskuussa 2014 Indonesian hallituksen kanssa metsäalan koulutuksen aloittamisesta Indonesiassa. Myös opetus- ja viestintäministeri Krista Kiuru vieraili Finland Universityn kutsumana Indonesiassa 18.–19.3.2015, jolloin hän tapasi Indonesian varapresidentti Jusuf Kallan, korkeakoulutuksesta, teknologiasta ja tutkimuksesta vastaavan ministerin Muhammad Nasirin, opetusministeri Anies Baswedanin sekä ympäristö- ja metsäministeri Siti Nurbaya Bakarin.

Vierailun aikana opetusministeri Kiuru ja perusopetuksesta vastaava opetusministeri Anies Baswedan allekirjoittivat peruskoulutusta koskevan yhteistyösopimuksen. Sopimus mahdollistaa koulutusalan yhteistyön syventämisen ja systemaattisen koulutusviennin hyödyntämisen. Vierailun aikana allekirjoitettiin myös Finland Universityn ja kahden indonesialaisen yliopiston väliset yhteistyösopimukset metsä- ja opetussektoreiden kehittämiseksi.

Finland University vierailee Indonesiassa uudelleen toukokuussa, jolloin solmitaan pitkäaikaiset yhteistyösopimukset viiden indonesialaisen yliopiston kanssa. Sopimusten pääpaino on opettajakoulutuksen, koulutusjärjestelmän, metsäalan ja tietoturvallisuuden koulutusohjelmien yhteistyössä ja kehittämisessä. Seuraavana tavoitteena on strategisen tason kumppanuus Indonesian valtion kanssa keskeisissä kehittämishankkeissa.

Luotu 24.04.2015 | Muokattu 02.08.2021