Forum Marinumissa alkaa kiehtova yleisöluentosarja merestä ja kulttuurista

02.10.2017

Turun yliopiston AHA-merilaboratorio ja Merikeskus Forum Marinum järjestävät yhteistyössä ”Muutoksen tyrskyjä ja kotirannan maininkeja” -yleisöluentosarjan loka-marraskuussa. Luentosarjan aikana kuulijat pääsevät tutustumaan mereen ja muihin vesistöihin liittyvän humanistisen ja yhteiskuntatieteellisen tutkimuksen uusimpiin tuloksiin. Luentosarja on osallistujille maksuton ja avoin kaikille aihepiiristä kiinnostuneille.

​Turun yliopiston tiedote 2.10.2017

Studia Generalia koostuu kuudesta luentokerrasta, joista jokaisella on oma teemansa. Aihepiiriä lähestytään niin ympäristön, kulttuurin, vapaa-ajan purjehduksen kuin työn kautta. Yhtenä näkökulmana on myös muuttuvat näkemykset valtameren pinnanalaisista käsityksistä 1700- ja 1800-luvuilla. Teemoja alustavat oman alansa asiantuntijat, jonka jälkeen yleisöllä on mahdollista esittää aiheeseen liittyviä kysymyksiä.

Luentosarja alkaa keskiviikkona 4.10.2017 klo 18.00 Forum Marinumissa (Linnankatu 72, Turku).

Luentosarjan ohjelma

Luennot pidetään keskiviikkoisin 4.10.–8.11. Forum Marinumissa klo 18.00–19.30

4.10. Simo Laakkonen ja Tuomas Räsänen: Itämeren paranevan tilan historiaa
11.10. Henrika Hopeavuo ja Lauri Kaira: Yksilö ja yhteisö – näkökulmia purjehduksen historiaan 1900-luvun alkupuolella