FT Ulla Heinonen TSE exen johtajaksi

07.09.2015

FT Ulla Heinonen aloitti Turun yliopiston kauppakorkeakoulun johtamiskoulutusyksikkö TSE exen johtajana 17.8.2015. Heinosella on vankka kasvatustieteellinen tausta, digitaalisen kulttuurin tuntemus sekä johtaja- ja kouluttajakokemus.

​Turun yliopiston tiedote 7.9.2015

‒ Uskon vakaasti, että jokaisella ihmisellä on oikeus olla motivoinut ja hyvinvoiva työssään. Tämä on mahdollista hyvällä johtamisella, mikä on yksi päätekijä myös organisaation tuloksellisessa toiminnassa, sanoo TSE exeä luotsaava Ulla Heinonen.

Heinonen aloitti TSE exen johtajana elokuussa. Uudelta työltään hän odottaa innostavia uusia haasteita nykyisten koulutusohjelmien toteuttamisessa ja kehittämisessä.

‒ Päätavoitteemme on koulutuksen ja valmennuksen kautta tukea organisaatioiden johtajia ja esimiehiä vastaamaan digitalisoituneen maailman vaatimuksiin ja haasteisiin. Tämän vuoksi ohjelmiemme sisällöissä otetaan huomioon johtamistyön eri osa-alueet nyt ja tulevaisuudessa. Olemme etuoikeutettuja, koska oman yliopistomme kautta meillä on käytettävissämme uusin tieteellinen tutkimus ja asiantuntijuus. Lisäksi kouluttajakunnassamme on tunnettuja huippuasiantuntijoita myös muualta.

Heinosen mukaan sekä alueella toimivien merkittävien kansainvälisten yritysten että pienempien toimijoiden näkökulmasta on tärkeää, että Turussa voidaan tarjota kansainvälistä johtamiskoulutusta. Hän nostaa erityisesti TSE exen tarjoamien pidempikestoisten JOKO- ja eMBA Turku -koulutusten tarjoamat mahdollisuudet perehtyä johtajuuden eri osa-alueisiin.

‒ On hienoa nähdä, kuinka opintojen aikana osallistujan ammatti-identiteetti, osaaminen ja johtajuus kehittyvät. Lisäksi eMBA usein antaa osallistujille ponnahduslaudan omalla urallaan. Ei ole tavatonta, että oman lopputyön kautta avautuu ovi uusiin merkittäviin tehtäviin.

”Ilo palata Turun yliopistoon ja dynaamiseen kauppakorkeakouluun”

Heinonen on viimeiset vuodet toiminut yrityksissä ja organisaatioissa johdon ja työyhteisöjen valmentajana ja konsulttina Suomessa ja ulkomailla.

‒ Työkenttäni on ollut hyvin monimuotoinen pienistä suomalaisista perheyrityksistä suuriin globaaleihin organisaatioihin. Lisäksi olen valmentanut ja coachannut Brysselissä EU:n komission ja parlamentin henkilöstöä.

Myös suomalainen yliopistosektori on Heinoselle tuttu: hän on aiemmin työskennellyt täydennyskoulutuksessa Raumalla Turun yliopiston palveluksessa ja Porin yliopistokeskuksessa, jossa hän vastasi TTY:n täydennyskoulutuskeskus Edupointin toiminnasta.

Heinonen on Turun yliopiston kasvatti: hän on valmistunut filosofian tohtoriksi digitaalisesta kulttuurista, lisensiaatiksi ja maisteriksi kasvatustieteestä.

‒ Tuntui kuin ympyrä olisi sulkeutunut kun palasin tänne, tällä kertaa kauppakorkeakouluun. Pidän kauppakorkeakoulun kansainvälisestä ilmapiiristä ja dynaamisesta toiminnasta. Tämä näkyy myös hyvin TSE exen toiminnassa.

TSE exe (Turku School of Economics Executive Education and Development) on liiketoimintayksikkö, jossa työskentelee 12 henkilön asiantuntijatiimi. TSE exe toteuttaa asiantuntijoille, keskijohdolle ja ylimmälle johdolle tarkoitettuja ohjelmia, kuten executive MBA, JOKO sekä muut avoimet ja yrityskohtaisesti räätälöidyt ohjelmat.

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt:
www.utu.fi/exe