Haku Turun yliopistoon aukeaa maanantaina 3.3.

28.02.2014

Turun yliopisto tarjoaa opiskelijoille runsaasti valinnanvaraa. Monitieteisessä yliopistossa voi opiskella yli sataa oppiainetta seitsemässä tiedekunnassa.

​Turun yliopiston tiedote 28.2.2014

Yliopiston päävalinnan hakuaika on 3. maaliskuuta – 1. huhtikuuta 2014. Opiskelijavalinnan tulokset julkaistaan heinäkuun puoliväliin mennessä.

– Tänä vuonna osa tiedekunnistamme on yhdistänyt tiettyjä hakukohteitaan suuremmiksi kokonaisuuksiksi. Esimerkiksi aiemmat poliittisen historian ja valtio-opin hakukohteet on yhdistetty politiikan tutkimuksen hakukohteeksi. Kasvatustieteiden tiedekunnassa taas aikuiskasvatustieteen, erityispedagogiikan, ja kasvatustieteen hakukohteet on yhdistetty, opiskelija- ja hakijapalveluiden päällikkö Katja Arola luettelee esimerkkejä.

Sisäänottomäärissä ei tapahdu vuonna 2014 merkittäviä muutoksia.

– Eniten sisäänotto lisääntyy oikeustieteellisessä tiedekunnassa, jossa on nyt kymmenen aloituspaikkaa enemmän kuin viime vuonna, Arola kertoo.

Vuonna 2013 Turun yliopisto oli yliopistoista toiseksi suosituin hakukohde. Turun yliopistoon haki päävalintojen kautta lähes 18 000 eri hakijaa, ja yliopisto-opintonsa aloitti yli 2 200 uutta perustutkinto-opiskelijaa. Eniten hakemuksia aloituspaikka kohden vuonna 2013 saapui kasvatustieteiden ja luokanopettajan koulutuksiin, psykologiaan, biologiaan, logopediaan ja arkeologiaan. Tiedekunnittain tarkastellen eniten suosiotaan kasvattivat yhteiskuntatieteellinen ja oikeustieteellinen tiedekunta sekä Turun kauppakorkeakoulu.

Lisätietoja opiskelusta ja opiskelijavalinnoista löytyy osoitteesta www.utu.fi/hae

Luotu 28.02.2014 | Muokattu 16.07.2021