Halloweenina yliluonnolliseen keskittyviä luentoja Turun yliopistossa

25.10.2018

Turun yliopiston folkloristiikan ja uskontotieteen oppiaineet järjestävät halloweenin kunniaksi Studia Generalia -luentoseminaarin ”Kauhun lumous: Enkeleitä, ihmissusia ja ufosieppauksia” keskiviikkona 31.10. klo 18–20. Luennot ovat ilmaisia ja yleisölle avoimia.

​Turun yliopiston tiedote 25.10.2018

Halloween on viime vuosien aikana vakiinnuttanut asemansa osana suomalaista juhlakulttuuria. Turun yliopiston folkloristiikan ja uskontotieteen oppiaineiden järjestämässä luentoseminaarissa syvennytään halloweeniin sopiviin teemoihin.

– Koska halloween on alkanut näkyä entistä enemmän Suomessa, halusimme järjestää siihen liittyvän suurelle yleisölle tarkoitetun luentoseminaarin. Luennot liittyvät halloweeniin ja populaarikulttuuriin, mutta ne pohjautuvat kuitenkin tieteelliseen tutkimukseen, sanoo folkloristiikan yliopisto-opettaja Tuomas Hovi.

Uskontotieteen professori Terhi Utriainen on tutkinut etnografisesti enkelikokemuksia ja esitelmöi seminaarissa hyvistä ja pahoista enkeleistä. Folkloristiikan yliopisto-opettaja Kirsi Hänninen luennoi ufosieppauksista ja folkloristiikan yliopistonlehtori Pasi Enges suomalaisista ihmissusista.

Aika: keskiviikkona 31.10.2018 klo 18–20.
Paikka: Turun yliopisto, Sirkkala. Kaivokatu 12: Janus-Sali.

Tilaisuus on ilmainen ja yleisölle avoin. Luentoseminaarin juliste löytyy osoitteesta: https://apps.utu.fi/media/tiedotteet/Studia-Generalia-Halloween.jpg

Lisätietoa:
Tuomas Hovi,